پیش‌بینی کاهش ۴۰ درصدی بارش‌ها در استان کرمانشاه طی امسال

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه از پیش‌بینی کاهش ۴۰ درصدی بارش‌ها در استان طی امسال نسبت به سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز،محمد خسروی در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: براساس آخرین تحلیل از داده‌های هواشناسی، همچنان تا اواسط هفته جاری استقرار هوای سرد و یخبندان شبانه، به خصوص در نواحی سردسیر استان، ادامه خواهد داشت.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه تصریح کرد: همچنین طی هفته جاری بارشی برای سطح استان پیش بینی نمی شود.

وی گفت: طی این مدت شهر سومار با بیشینه دمای ۱۵ درجه سانتیگراد بالای صفر گرم ترین نقطه استان و سنقر با کمینه دمای ۶ درجه سانتیگراد زیر صفر سردترین نقطه استان است.

خسروی گفت: هوای شهرستان کرمانشاه نیز بین کمینه دمای ۵ درجه سانتیگراد زیر صفر و بیشینه دمای ۷ درجه سانتی گراد بالای صفر در نوسان است.

دمای هوای نقاط زلزله زده استان کرمانشاه

وی افزود: شب گذشته دمای هوا در سردترین ساعت در تازه آباد ۱ درجه سانتی بالای صفر، گیلانغرب ۱ درجه سانتی بالای صفر و سرپل ذهاب ۱ درجه سانتی بالای صفر گزارش شده اند.

این مسئول به چشم انداز وضعیت جوی استان کرمانشاه طی چند ماه آینده نیز اشاره کرد و گفت: پیش بینی می شود دامنه بارش میانگین (نرمال) ادامه فصل پاییز(آذر) استان کرمانشاه ۵۰ تا ۷۰ میلی متر باشد.

وی افزود: مقدار بارش استان طی مدت مشابه سال گذشته ۳۵ میلی متر و کمتر از نرمال بود با حدود ۴۰ درصد کاهش پیش بینی می شود.

کاهش ۳۰ تا ۵۰ درصدی بارندگی در فصل پاییز

خسروی ادامه داد: پیش بینی می شود بارش ادامه فصل پاییز امسال نیز کمتر از نرمال و احتمالا ۲۰ تا ۴۰ میلی متر با ۳۰ تا ۵۰ درصد کاهش باشد.

وی گفت: همچنین پیش بینی می شود با ورود به فصل سرد به ویژه از میانه دی ماه به تدریج شرایط بارش در سطح استان بهبود یابد.

خسروی ادامه داد: روند دما نیز در نیمه نخست زمستان نزدیک نرمال ولی از اسفند تا اوایل بهار سال آینده بیش از نرمال و سال گذشته خواهد بود.

وی خاطرنشان و تاکید کرد: با توجه به کمبود بارش نسبت به نرمال در سال آبی(زراعی) گذشته و احتمالا در سال جاری، باید برنامه ریزی ها با رویکرد کمبود آب و خشکسالی باشد.

902

کد خبر: 881920

وب گردی

وب گردی