رسیدگی به پرونده‌های جرایم خاص در قزوین تسریع شود

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: پرونده‌های خاص و جرایم خشن باید به سرعت رسیدگی شده و عاملان آن مجازات شوند تا عبرت سایران باشد.

به گزارش ایسکانیوز،حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی صبح امروز در نشست کمیسیون جرایم خشن استان قزوین که در محل دادگستری این استان برگزار شد اظهار داشت: در رسیدگی به پرونده‌های جرایم خاص و خشن نباید تعلل کرد، بلکه این پرونده‌ها باید در اسرع وقت رسیدگی شود تا هم این گونه جرایم کاهش یافته و هم عبرت سایران باشد.

وی با بیان اینکه آسیب‌دیدگان این این گونه جرایم به دنبال احقاق حقوق خود هستند و از سوی نیاز به تسکین و تسلی خاطر دارند گفت: جرایم خشن باید در مدار قانون و بر اساس آیین دادرسی به سرعت مورد رسیدگی قرار گیرد.

دادستان عموم و انقلاب استان قزوین تصریح کرد: در برخی پرونده‌ها با توجه به موقعیت آن نباید مقید به وقت اداری باشیم یعنی پلیس، پزشکی قانونی، دستگاه قضایی و سایر دستگاه‌های مرتبط همه پای کار بیایند.

صادقی نیارکی خاطرنشان کرد: البته در تأکید بر رسیدگی سریع نیز هیچ گاه از مدار قانون نباید خارج شد بلکه باید با حفظ اصول قانونی و شرعی قضاوتی عادلانه و سریع را به اجرا درآوریم تا آشفتگی و ناامنی مجرمان به امنیت جامعه منجر شود.

وی افزود: دستگاه قضایی در رسیدگی به جرائم خشن هیچ مماشات و سهل انگاری را از متولیان امر نمی پذیرد از این رو انتظار می رود در حوزه تأمین امنیت مردم به خصوص امنیت جامعه دقت و حساسیت لازم وجود داشته باشد.

صادقی نیارکی عنوان کرد: کمسیون جرائم خاص یک نشست تخصصی است که در جلسات مستمر خود، موضوع جرائم خشن و خاص را به صورت جدی پیگیری می کند.

وی بیان کرد: استفاده از رویکردهای علمی در کشف جرم موضوعی است که در این کمیسیون به طور جدی مورد توجه قرار گرفته از این رو کارآگاهان و قضات مرتبط با پرونده با توجه به تخصص و تجربیات انتخاب می شوند.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین تأکید کرد: وقتی جرمی رخ می‌دهد عوامل سهل انگار در آن زمینه نیز باید مواخذه شوند، از این رو بخش‌های مختلف برای تجهیز اماکن عمومی از جمله بانک‌ها به دوربین مداربسته گام‌های جدی برداشته شده است.

وی تأکید کرد: اقدامات پیشگیری از این دست محدود به اماکن دولتی نیست بلکه در برنامه ریزی مدون و منظم مراکز عرضه کالا، طلا فروشی ها و برخی اماکن خصوصی با ارائه مشاوره‌های انتظامی در برابر وقوع جرائم بیمه شده‌اند.

صادقی نیارکی خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات کمیسیون جرائم خاص کشف قتل‌های کشف نشده است که کارگروهی در این رابطه در حال پیگیری است که به تازگی یکی از قتل‌های سال‌های قبل استان کشف شد.

902

کد خبر: 881924

وب گردی

وب گردی