تصمیم ترامپ در انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس شکست خواهد خورد

کارشناس مسائل بین الملل گفت: اقدام نابخردانه آمریکا مبنی بر انتقال سفارتخانه خود از تل آویو به قدس، منافع آنان را به مخاطره خواهد انداخت.

به گزارش ایسکانیوز، سعد الله زارعی کارشناس مسائل بین الملل با اشاره به تصمیم ترامپ درباره انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس شریف اظهار کرد: اگرچه وی نسبت به این تصمیم اصرار دارد اما کشورهای دیگر از او حمایت نخواهند کرد.

کارشناس مسائل بین الملل گفت: یکی از دلایل عمده اعتراضات به تصمیم ترامپ، تلاش پارلمان‌های اروپایی برای تشکیل دولت فلسطینی در سال‌های گذشته است.

زارعی ادامه داد: از سوی دیگر تشکیل دولت فلسطینی در منافات کامل با واگذاری قدس شرقی به رژیم صهیونیستی است و همین امر سبب می‌شود تا هدف دوم آمریکا مبنی بر انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی از تل آویو به قدس، محقق نشود.

وی بیان کرد: انتقال سفارتخانه آمریکا سبب انتقال سایر سفارتخانه‌ها به قدس و به ثمر رسیدن این پروژه نخواهد شد و این مسئله در نهایت منجر به شکست آمریکا و رژیم غاصب صهیونیسم می‌شود.

کارشناس مسائل بین الملل در پایان با بیان اینکه اقدام اخیر ترامپ منجر به افزایش اتحاد مسلمانان جهان می‌شود، گفت: بیشتر کشور‌های اسلامی اعتراض خود نسبت به این مسئله را نشان داده‌اند و این اقدام نابخردانه منافع آمریکایی‌ها را به مخاطره می‌اندازد و آنان را متضرر خواهد کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

304

کد خبر: 881982

وب گردی

وب گردی