نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری واحد علوم و تحقیقات آغاز به کار کرد

به مناسبت هفته پژوهش، نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار واحد علوم و تحقیقات شامل اختراعات و محصولان ارائه شده توسط اعضای هیات علمی، دانشجویان، محققان، شرکت های دانش بنیان و مراکز تحقیقاتی طرف تفاهم با این واحد دانشگاهی آغاز به کار کرد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات ، براساس این گزارش در این دوره از نمایشگاه پژوهش و فن آوری دستاوردهای مجموعه علمی و تحقیقاتی واحد علوم و تحقیقات از جمله توربین جریان دریایی (توربین ولز)، قالب آلومینای متخلخل، شناور تندرو، دستگاه فعال سازی سطح پارچه، حسگر گاز هیدروژن، سیستم پاشش حرارتی، سیستم تولید نانو ذرات با استفاده از تکنولوژی پاشش حرارتی در معرض دید عموم قرار گرفت.

همچنین از دیگر دستاوردهای ارائه شده در این دوره از نمایشگاه می توان به دستگاه ایجاد تخلخل در ابعاد میکروسکوپی در دندان انسان با بهره گیری از پلاسماجت، دستگاه اندازه گیری Z Scan، سیستم مولد پلاسمای تک قطبی، پنل led بدون ترانس( پنل ال ای دی فوق کم مصرف) ، دستگاه جوانه زن پلاسمایی FSG و دستگاه سنجش آلودگی های محیطی، لایه نشانی چرخشی و غوطه وری، سیستم لایه نشانی پلاسمای اتمسفری، بالشت ضد خروپف ... نیز اشاره کرد.

گفتنی است توربین جریان دریایی (توربین ولز) برای جذب انرژی امواج دریا به روش ستون نوسانگر آب جهت تولید برق در نیروگاه های OWC استفاده می شود. قالب آلومینای متخلخل نیز در ساخت سنسورهای مغناطیسی و اپتیکی، نانو ساختارها و فیلترها مورد استفاده قرار می گیرد.

براساس این گزارش شناور تندرو آریانا طرحی مبتنی بر طراحی و ساخت یک نمونه قایق بدون سرنشین تندرو با بدنه سرشی و قابلیت کنترل ریموتی و هوشمند است. این شناور ساختار بدنه ای از نوع تک بدنه با رژیم حرکتی سرشی داشته و قابلیت کنترل درستی (ریموتی) از راه دور و نیمه هوشمند در آن تعبیه شده است. لازم به ذکر است این شناور موفق به کسب مقام اول مسابقات ملی" دریا مسیر پیشرفت" شده است.

دستگاه فعال سازی سطح پارچه، دستگاهی است که در آن از تکنولوژی پلاسما برای اصلاح سطحی انواع منسوجات به منظور تغییر ترکیبات و یا ساختار و تغییر خواص الیاف و پلیمرها با اهدافی نظیر بدست آوردن خواص جدید، تأثیرگذاری روی بعضی خواص مثبت و از بین بردن خواص منفی، مانند کاهش نپ، افزایش ظرفیت جذب و ... مورد استفاده قرار می گیرد.

حسگر گاز هیدروژن، حسگری است که قادر است در زمانی کوتاه، میزان هیدروژن موجود در محیط را تشخیص دهد.

همچنین پنل led بدون ترانس (پنل ال ای دی فوق کم مصرف) پنلی است که بدون نیاز به ترانس و مقاوم در برابر نوسانات شبکه برق رسانی با اهدافی نظیر کاهش مصرف برق به میزان چهار برابر، دستیابی به راندمان 200لومن بر وات، قطع واردات طراحی و ساخته شده است.

سیستم لایه نشانی پلاسمای اتمسفری دستگاهی است که قالبیت تهیه سطوح خود تمیز شونده ضد آب و گرد و غبار شدن را با کمک پلاسمای اتمسفری دارا می باشد. این دستگاه در تمامی صنایع که نیازمند سطوح خود تمیز شونده نظیر صنعت نساجی، اتومبیل سازی، صنایع نوری و صنعت هواپیما سازی کاربرد دارد.

بالشت ضد خروپف بالشتی است که به جای دادن پالس الکتریکی یا امواج مغناطیسی با استفاده از روش سنتی که همان تغییر زاویه سر فرد خروپف کننده است، این اختلال را در وی برطرف می کند. دستگاه های لایه نشانی چرخشی و لایه نشانی غوطه وری ﺑﺮای ﻻﯾﻪ ﻧﺸﺎﻧﯽ ﻣﻮاد ﻣﺤﻠﻮل و ﻣﺎﯾﻊ ﺳﻞ ژل ﻫﺎ، ﻧﺎﻧﻮذرات و دﯾﮕﺮ ﻣﻮاد ﺷﯿﻤﯿﺎﯾﯽ اﺳﺘﻔﺎده استفاده می شود.

نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری این واحد از 18 لغایت 20 آذرماه جاری در مرکز اسناد ملی دکتر حبیبی در واحد علوم و تحقیقات برقرار است .

کد خبر: 881984

وب گردی

وب گردی