مصرف گاز در استان زنجان از مرز ۸ میلیون مترمکعب عبور کرد

مدیر عامل شرکت گاز استان زنجان گفت: با توجه به برودت هوا طی ۲۴ ساعت گذشته مصرف گاز در استان زنجان از مرز ۸ میلیون مترمکعب عبور کرده است.

به گزارش ایسکانیوز،سید سعید عسگریان در گفتگو با خبرنگار مهر به میزان مصرف گاز در استان زنجان اشاره کرد و گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته میزان مصرف گاز در استان زنجان ۸ میلیون و ۲۰۰ هزار مترمکعب بوده و با توجه به اینکه برخی کارخانه‌ها تعطیل بوده ولی شاهد افزایش میزان مصرف گاز در استان هستیم.

وی به وضعیت گازرسانی به روستاهای استان زنجان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۴۳۶ روستای استان زنجان معادل ۷۳.۵ درصد از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان گفت: در حال حاضر گازرسانی به ۱۴۳ روستا در دست اجرا است و گازرسانی به ۱۱۰ روستا هم توسط شرکت گاز استان زنجان در دست برنامه‌ریزی است.

عسگریان تأکید کرد: بهره مندی مردم از گاز شهری در استان زنجان ۹۹.۹ درصد و بهره مندی روستایی ۷۳.۵ درصد است که درمجموع در استان بهره مندی شهری و روستایی از گاز ۹۱.۳ درصد است.

وی گفت: در فصل زمستان مشترکان خانگی بیشترین مصرف رادارند و در فصل تابستان مشترکان صنعتی بیشترین مصرف گاز را به خود اختصاص می‌دهند بنابراین شهروندان زنجانی در مصرف گاز مدیریت لازم را داشته باشند.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان ابراز کرد: شهروندان زنجانی برای جلوگیری از هدر رفت گاز نسبت به عایق‌بندی در و پنجره‌ها اقدام کنند تا سایر هم‌وطنان هم از نعمت گاز طبیعی استفاده کنند.

عسگریان افزود: با توجه به گزارش هواشناسی که افت دمای هوای استان زنجان تا اواسط هفته ادامه دارد شهروندان حتماً در مصرف گاز مدیریت مصرف را داشته باشند.

902

کد خبر: 881985

وب گردی

وب گردی