فرمانداران استان همدان یکی از معاونان خود را از بانوان انتخاب کنند

استاندار همدان، گفت: فرمانداران استان همدان باید یک معاون خانم را به استانداری معرفی کنند و هرچه سریع تر در این راستا اقدام کنند.

به گزارش ایسکانیوز، محمد ناصر نیکبخت پیش از ظهر امروز در شورای برنامه ریزی استان همدان با اعلام این خبر که پروازهای همدان تا 10 روز آینده برقرار می‌شود، گفت: بحث پروازها از این قرار بوده که در چند سفر وزیر راه و شهرسازی به همدان تقاضا کردیم تا پرواز همدان- تهران راه‌اندازی شود و وزیر راه و شهرسازی قول داد تا بعد از خرید هواپیماهای ATR سهمی نیز به همدان تعلق گیرد که این اتفاق نیفتاد و به همدان سهمیه ای تعلق نگرفت.

نیکبخت بیان کرد: بعد از صحبت‌ها و رایزنی‌های بسیار نمایندگان و اینجانب موضوع واگذاری این هواپیما اتفاق نیفتاد و با اصرار استان رئیس سازمان هواپیمایی شامگاه سه شنبه هفته گذشته به ما وقت حضور دادند و با نمایندگان به آنجا رفتیم که سهمیه پرواز در روز شنبه را به ما دادند و ما به دلیل نامناسب بودن برنامه مخالفت کردیم.

استاندار همدان تصریح کرد: نهایتا با حمایت نمایندگان قرار بر این شد تا همدان هرروز در طول هفته پرواز داشته باشد و سه روز در هفته دو پرواز در روز و شب داشته باشد و در این زمینه خانم شرفبافی بیان کرد که ما هزینه‌هایی داریم که میزان آن 800 میلیون تومان برآورد شد قبول کردیم که نصف آن را ما پرداخت کنیم.

نیکبخت عنوان کرد: تا مدت یک ماه پروازهای همدان باید با هر ظرفیتی راه‌اندازی شود و بعد از یک ماه حداقل 50 مسافر را داشته باشیم و در این زمینه مسافرت‌های اداری مدیران و مسئولان نیز با توجه به هزینه بنزین، استهلاک خودرو و خستگی‌های طاقت فرسا، مرخصی طولانی‌تر و غیره با هواپیما به صرفه‌تر خواهد بود و اگر بعد از یک ماه نتوانیم حداقل 50 مسافر را برای این پرواز داشته باشیم این فرصت از همدان سلب می‌شود.

وی با بیان اینکه از سال 92 تا کنون 35 میلیارد تومان برای فرودگاه همدان هزینه شده است افزود: همدان اجلاس گردشگری جهانی و آسیایی را دارد که می‌تواند از این فرصت استفاده کند.

استاندار همدان با بیان اینکه فرهنگ در خون و ذات مردم ایران است و خریدنی نیست گفت: مردم در کمک و حمایت از مردم زلزله زده و همچنین در موضوع اربعین به خوبی ورود پیدا کردند که قابل تقدیر است.

وی در مورد اعتبارات اوراق خزانه اسلامی اظهار داشت: دولت به جای اعتبارات عمرانی اوراق تخصیص داده است و اگر مدیری در همدان نتواند این اوراق را جذب کند می‌توانیم آن مدیر را تغییر دهیم چرا که مسئله اوراق هم اکنون مهمترین است.

نیکبخت با اشاره به اینکه استانی به ریشه‌داری همدان در کشور وجود ندارد گفت: در مورد کاوش‌های میدان امام، همه مردم، هنرمندان همدانی و همدان‌دوستان حساس شدند ضمن اینکه این موضوع برای همدان یک آورده است.

استاندار همدان بیان کرد: تا زمانی که کاوش‌ها به خاک بکر برسد فرصت داشته باشند و در صورت ایجاد سایت نیز هزینه های زیادی داریم که ما نیز قول حمایت داده‌ایم ضمن اینکه برای تعیین تکلیف آهن فروشان خیابان اکباتان روز دوشنبه جلسه‌ای را داریم.

وی همچنین در بخشی از سخنان خود خطاب به فرمانداران اعلام کرد: فرمانداران استان همدان باید یک معاون خانم را به استانداری معرفی کنند و هرچه سریعتر در این راستا اقدام کنند.

نیکبخت با بیان اینکه موضوع افزایش حامل‌های انرژی را باید حذف کرد گفت: این موضوع در برنامه نیست ولی در مورد فروش اموال و بررسی امور یارانه‌ها و غیره باید اقدام کرد.

استاندار همدان با اشاره به اینکه موضوع تغییرکاربری در همدان خیلی مورد رضایت من نیست عنوان کرد: مهمترین کار ما این است که فعالیت‌های عمرانی، سیاسی و اجتماعی باید پیوست اشتغال و اقتصادی داشته باشد و من موافق نیستم که زمین کشاورزی که بافت خاک آن درجه یک و دو است تبدیل شود ولی در بخشی بی جهت زحمت برای تولید کننده ایجاد می‌شود که باید مورد بررسی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه حدود 15 سال عضو کمیسیون حفظ اراضی و باغات بودم و با تغییر زمین مرغوب و قطع یک درخت مخالف هستم، گفت:ولی سختگیری‎هایی که علاوه بر این موارد هست بی جهت بوده و باید به آنها رسیدگی شود.

استاندار همدان با بیان اینکه اگر در روستا شغل ایجاد نکنیم روستاییان به شهر مهاجرت می‌کنند و اکنون 1500 میلیارد تومان اعتبار برای اعطای تسهیلات اشتغال داریم، گفت:اداره کل ورزش و جوانان تعدادی کانکس دارد که پنهان کرده است،آنها را برای کمک به زلزله زدگان ارسال کند و گزارش آن را ارایه دهد.

نیکبخت گفت:اداره کل ورزش و جوانان به یکباره طرح‌های قابل واگذاری خود را عنوان کرد و معمولا برایمان سخت است که این موارد را اعلام کنیم به گونه‌ای که تصور می‌کنیم ملک شخصی مان است.

وی با تاکید براینکه منتظر نباشید که رئیس دستگاهی اعلام کند که این پروژه آماده واگذاری به بخش خصوصی است و باید معاونت عمرانی و بودجه خود پیگیر باشند،گفت: چراکه این دستور مجلس، ریاست جمهوری و از تاکیدات مقام معظم رهبری نیز به کار گیری بخش خصوصی است که این موارد را باید به مردم واگذار کنیم.

استاندار همدان با اشاره به اینکه تمام عقلای دنیا صحبت ترامپ دیوانه را محکوم کردند گفت: سخنان این فرد که جنون دارد در نهایت به ضرر آمریکا تمام می‌شود.

901

کد خبر: 882031

وب گردی

وب گردی