شیخ الاسلام:  اقدام ترامپ خلاف قوانین بین المللی است

مشاور وزیر امور خارجه با اشاره به فرمان انتقال پایتخت اسرائیل به بیت المقدس اظهار داشت: جنس آمریکا و رژیم صهیونیستی یکی است.

حسین شیخ الاسلام مشاور وزیر امور خارجه کشورمان در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز در مورد اقدام آمریکا برای انتقال پایتخت رژیم صهیونیستی به بیت المقدس گفت: آمریکا با این اقدام می خواهد کاری راهبردی انجام دهد و انجام آن به اندازه خود ایجاد اسراییل مهم است .

وی ادامه داد: چون بیت المقدس امید فلسطینی ها ،عرب ها و مسلمانان است و می خواهد آن را از بین ببرد

شیخ الاسلام با اشاره به اهمیت والای این که فلسطین برای جهان اسلام تأکید کرد: ارزش اصلی آن برای مسلمانان در مسجد الاقصی است واین ها راهبردشان این است تا مسجد مسجدالاقصی را نابود کنند تا به آرامی معبد سلیمان را نشان دهند.

وی با طرح این سوال که باید بدانیم چرا فلسطین و خاورمیانه برای رژیم صهیونیستی مهم است اظهار داشت: محل اتصال سه قاره جهان است واکثر ادیان ابراهیمی پیامبران شان در آنجا مبعوث شدند ولی از وقتی که مشخص شد اکثر نفت در این منطقه قرار دارد اداره آن به معنی اداره جریان نفت معنی شد.

مشاور وزیر امور خارجه با اشاره به پرچم اسرائیل اظهار داشت: آن ها می خواهند آبراه هایی که نفت از آن منتقل می شوند مثل تنگه هرمز، تنگه باب المدب و دریای سرخ را در اختیار داشته باشند و برای همین پرچم خود را با مضمون نیل تا فرات طراحی کردند که در آن دوخط آبی قرار دارد و به این موضوع اشاره می کند.

وی با اشاره به این که این توطئه در سال 1987 علنی شد ابراز کرد: 20 سال بعد از آن در سال1917 وزیر خارجه انگلیس یعنی بالفور نامه ای به ریچیلید که سیاستمدار یهودی تبار و عضو مجلس عوام انگلیس بود نوشت و اعلام کرد دولت انگلیس تعهد می کند که این کشور را برای یهودیان در سرزمین فلسطین درست کند.

شیخ الاسلام ادامه داد: این همه جنایت توسط آمریکایی ها پشتیانی شد؛جنس آمریکایی ها از جنس همین صهیونیست ها است و این کشور هم سرزمین اشغالی است.

مشاور وزیر امور خارجه در مورد اشغالی بودن سرزمین آمریکا تصریح کرد: آمریکا برای سرخ پوست ها بوده و اروپایی ها با ترور و قتل عام از آن ها این سرزمین را گرفتند.

وی در ادامه بیان کرد: در حال حاضر سرخپوست ها داخل اردوگاه هایی در آمریکا با فلاکت به سر می برند.

شیخ الاسلام گفت: اروپایی ها محکومان زندان ها را به آمریکا بردند و بعد که دیدند نیروی کار کم است برده داری را از آفریقا شروع کردند و تبعیض را در آمریکا شروع کردند.

مشاور وزیر امور خارجه اظهار داشت: آمریکا هم بر اساس جنایت، تجاوز و اشعالگری ایجاد شده و جنس آن با صهیونیست ها یکی است و بی دلیل هم نیست که آن ها امنیت رژیم صهیونیستی را امنیت خود می دانند.

وی با طرح این سوال که چرا ترامپ اقدام به این کار کرد گفت: ترامپ مفسده با سابقه ای است که با روندی بر روی کار آمده و صهیونیست ها بر روی آن کار کرده اند به خصوص الان که مشخص شده با روسیه زد و بند کرده در موضع ضعف قرار گرفته و می خواهد این امتیاز بزرگ را به صهیونیست ها بدهد تا از او پشتیبانی کنند.

وی با شاره به این که ایران سرسختانه جلوی این اقدام آمریکا ایستاده است بیان کرد: ایران مخالف اصلی است و جلوی آن ها می ایستد خیلی تلاش کردندتا ایران را منزوی کنند اما خوشبختانه موفق نشدند.

شیخ الاسلام با تأکید بر این که داعش از بین رفته و با اشاره به هدف اصلی آن که برای تفرقه انداختن میان کشور های اسلامی بود گفت: الان ملت های اسلامی می توانند با وحدت قضیه فلسطین را به مسئله اول جهان اسلام تبدیل کنند و زمینه خیلی خوبی برای این موضوع فراهم شده است.

مشاور وزیر امور خارجه تصریح کرد: اقدام ترامپ خلاف قوانین بین المللی است بهترین فرصت است تا ملت های مسلمان به صحنه بیاییند.

وی اظهار داشت: مطرح کردن انتقال سفارت امریکا به بیت المقدس می تواند عاملی برای متحد کردن مسلمانان سراسر جهان شود ؛ الان کاری که ترامپ می کند خلاف قوانین بین المللی است و از طرفی چون آمریکایی ها بخاطر شکست های متوالی که در منطقه داشتنه اند در موضع ضعف قرار دارندو ما می توانیم دیپلماسی قوی را برای منزوی کردن آمریکا در دستور خود قرار دهیم .

وی در پایان با اشاره به ناراحتی اروپایی ها از مسئله قدس اظهار داشت: ما از این فرصت باید استفاده کنیم.

303

کد خبر: 882061

وب گردی

وب گردی