هدف رژیم صهیونیستی و آمریکا، اسرائیلی کردن قدس است

کارشناس مسائل منطقه گفت: رژیم صهیونیستی و آمریکا، می‌خواهند فلسطینی‌ها را توجیه کنند که باید با اسرائیل کنار بیایند.

به گزارش ایسکانیوز، علی اصغر زرگر کارشناس مسائل منطقه با اشاره به تصمیم ترامپ مبنی‌بر انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس شریف اظهار کرد: ترامپ با اجرای این کار نشان داد به وعده خود در مبارزات انتخابی عمل کرده است.

وی افزود: ترامپ، اجرای طرح انتقال سفارت آمریکا به قدس را امضا کرده است، اما توجیه تعویق آن احتمالا طولانی بودن اجرای آن و واکنش دنیای اسلام و همپیمانان آمریکا در منطقه خواهد بود.

زرگر با اشاره به دلیل تعویق انتقال سفارت آمریکا به قدس، ادامه داد: تعویق اجرای برخی تصمیمات در دنیای سیاست روالی عادی به نظر می‌رسد، اما ممکن است تصمیم‌گیرنده قصد ارزیابی واکنش دیگران را داشته باشد تا بداند آیا تصمیم مورد نظرش قابلیت اجرا دارد یا خیر.

کارشناس مسائل خاورمیانه همچنین در ادامه درباره احتمال شروع انتفاضه سوم توسط فلسطینی‌ها بیان کرد: درگیری فلسطینی‌ها با رژیم صهیونیستی موضوع جدیدی نیست و به نظر نمی‌رسد راه حل اصلی در این قضایا باشد.

وی با بیان اینکه فلسطینی‌ها معمولا در برابر رژیم صهیونیستی مبارزه کردند و این مبارزه آنها ادامه پیدا کرده است، تصریح کرد: رژیم صهیونیستی قصد دارد میان فلسطینی‌ها تفرقه ایجاد کند، اما با توجه به اقدام اخیر آمریکا، فلسطینی‌هایی که در مسیر مذاکره با اسرائیلی‌ها قرار داشتند، هوشیارتر شدند و دریافتند که مذاکره با رژیم صهیونیستی به نتیجه‌ای نمی‌رسد.

زرگر با تاکید بر اینکه اسرائیلی‌ها با آمریکا به عنوان ارباب اصلی خود مشغول پیش برد اهداف موردنظرشان هستند، اضافه کرد: هدف رژیم صهیونیستی و آمریکا، اسرائیلی کردن قدس است. آنها قصد دارند فلسطینی‌ها را توجیه کنند که مبارزه نتیجه‌ای نخواهد داشت و باید با اسرائیل کنار بیایند.

کارشناس مسائل خاورمیانه اضافه کرد: گروه‌های فلسطینی قصد انجام مذاکره با اسرائیل داشتند تا دو کشور در کنار هم زندگی کنند، اما فلسطینی‌ها دریافتند حق و حقوق آنها از طریق مذاکره داده نمی‌شود و باید با تشکیل گروهی واحد، مبارزه را تا حدی پیش ببرند که اسرائیل مجاب شود حق فلسطینی‌ها را واگذار کند.

وی با بیان اینکه شروع انتفاضه سوم نشانه هوشیاری فلسطینی‌هاست، افزود: بسیاری از سیاست‌مداران آمریکا معتقدند اسرائیل کشوری دارای حق حاکمیت است لذا حق دارد قدس را به عنوان پایتخت خود انتخاب کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

304

کد خبر: 882076

وب گردی

وب گردی