بهترین روش  برای یادگیری زبان خارجی کدام است؟/از منطقه امن خود خارج شوید لطفا!

آموزش زبان انگلیسی همیشه یکی از بزرگ ترین دغدغه های افراد بوده است به طوری که بسیاری از خانواده ها فرزندان خود را پیش از اینکه به مدرسه بروند ، در کلاس های زبان ثبت نام می کنند تا مبادا در آینده با مشکل مواجه شوند.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، در حال حاضر علاوه بر کلاس های زبان در موسسات و فرهنگسراها ، اپلیکیشن ها و کلاس های مجازی آموزش زبان نیز طرفداران خاص خود را پیدا کرده است، پس اگر در تصمیم فراگیری زبان انگلیسی به اندازه کافی مصمم هستید، گام اول را برداشته اید، اما باید توجه داشته باشید که فراگیری یک زبان دیگر نیز فوت و فن خاص خود را دارد که اگر آن را رعایت نکنید، ممکن است مانند بسیاری از افراد در نیمه راه جا بزنید و آموزش زبان را برای همیشه ببوسید و کنار بگذارید.

الهام اسدیان کارشناس مترجمی فارغ التحصیل از دانشگاه آزاد اسلامی واحد پیشوای ورامین است و چند سالی می شود که به طور تخصصی به آموزش زبان انگلیسی می پردازد . اگر شما هم از یادگیری زبان فراری هستید این گفت و گو را از دست ندهید:

این مدرس زبان انگلیسی معتقد است: یادگیری زبان های دیگر همواره برای بسیاری از افراد معضل و مشکلی غیر قابل حل محسوب می شود که افراد به دلیل ترس از عدم استفاده درست از لغات و اصطلاحات ، کمتر به سراغ یادگیری آن می دوند این در حالی است که در دنیای کنونی افرادی وجود دارند که نه تنها زبان دوم را به راحتی یاد گرفته اند بلکه موفق به یادگیری بیش از پنج زبان نیز شده اند!

به همین منظور لازم است در ابتدا با نکاتی که باعث سهولت یادگیری ربان های خارجی می شود آشنا شویم:

برای یادگیری زبان جدید همیشه دلیل واضحی داشته باشید

شاید بگویید که دلیل آن واضح است . اما اگر دلیل شما محکم نباشد موجب می شود برای ادامه مسیر، انگیزه خود را از دست بدهید.شما باید عزم خود را جزم کنید و مرتبا به خود بگویید در این مسیر تمام تلاش خود را می کنم تا به نتیجه برسم.

برای خود همراه پیدا کنید

داشتن همراه باعث می شود که در مسیر یادگیری به یکدیگر انگیزه بدهید و در برخی مورد زمانی که طرف مقابل از شما بهتر پیش می رود حس رقابت در شما ایجاد شده و شما را به جلو هدایت خواهد کرد.

با خودتان صحبت کنید

اگر در این مسیر همراهی ندارید تا با اوبه زبان حارجی صحبت کنید دلیل نمی شود که دست از این کار بکشید شما می توانید با خودتان صحبت کنید. این کار باعث می شود که لغات و اصطلاحات در ذهنتان بماند و هنگامی که میخواهید با شخصی دیگر صحبت کنید از همان لغات کمک بگیرید.

سعی کنید به شما خوش بگذرد

استفاده از زبان جدید در هر شرایطی در واقع عملی خلاقانه به شمار می رود.شما می توانید با گوش دادن به آهنگ ، نوشتن شعر ، مکالمه با افراد دیگر و حتی درست کردن یک کتاب مصور یادگیری را برای خود به عملی هیجان انگیز تبدیل کنید.

کودک باشید

برای یادگیری از روشهای کودکانه استفاده کنید.محققان هنوز نتوانستند رابطه ای مستقیم بین یادگیری زبان و سن افراد پیدا کنند. کلید یادگیری سریع زبان در واقع این است که مانند کودکان به خود اجازه خطا کردن بدهیم و از شکست خوردن نهراسیم.

از منطقه امن خود خارج شوید

داشتن خطا در فرایند یادگیری زبان دیگری امری کاملا طبیعی است و به شما این امکان را می دهد تا از خطاهای خود نیز درس بگیرید. افرادی که فقط به مطالعه زبان دیگر می پردازند و از آن هیچ استفاده ای نمی کنند، در واقع شانس پیشرفت و غلبه بر ترس خود را از دست می دهند. شما می توانید با یک فرد خارجی صحبت کنید ،تلاش کنید آدرسی را بپرسید، غذا سفارش دهید و یا حتی در یک جمع سعی کنید یک لطیفه تعریف کنید.

گوش دهید

باید قبل از اینکه به آن زبان صحبت کنید سعی کنید یادبگیرید چکونه گوش فرا دهید.در دفعات اول، شنیدن تلفظ لغات و جملات به نظر نا آشنا می رسد اما بعد از مدتی به راحتی متوجه جملات خواهید شد.

سعی کنید هنگام صحبت کردن به چهره افراد نگاه کنید

یادگیری زبان های مختلف موجب ایجاد تغییر در زبان، لب ها و گلو می شود. در واقع تلفظ کلمات به همان میزان که ذهنی است، فیزیکی هم هست.بنابراین سعی کنید به چهره افراد نگاه کرده و از آن ها تقلید کنید. اگر برای شما میسر نیست که فردی خارجی را از نزدیک ملاقات کنید بهتر است از فیلم ها وسریال هایی که به آن زبان است، استفاده کنید.

با استفاده از نکات بالا می توانید یادگیری یک زبان را برای خود آسانتر کنید و به راحتی به هدف خود برسید. هنگامی که در یک کشور دیگر هستید و یا یک توریست خارجی را درکشور خود می بینید به مکاتبه با او بپردازید و از داشتن این ابزار ارتباطی مهم به خود ببالید.

خبرنگار : نیوشا یعقوبی

701

کد خبر: 882089

وب گردی

وب گردی