ادامه قانون‌گریزی‌های نماینده ابطالی OPEL + عکس و سند

به نظر می‌رسد دیگر تخلفات شرکت ساپرا موتور از حد گذشته است. این شرکت که در کارنامه‌اش بارها سابقه تخلف و قانون‌گریزی را دارد، هنوز هم در حال اعطای نمایندگی و توسعه شبکه فروش خود است، در حالی‌که وزارت صنعت، معدن و تجارت به‌صراحت جواز نمایندگی برند OPEL‌ آن‌ها را باطل کرده بود.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ از همان ابتدا که ساپرا موتور پا به عرصه گذاشت، ناتوانی‌ و ضعف شدید مدیریتی‌شان رخ می‌ داد. مدیران این شرکت که پیش‌تر تلاشی شکست‌خورده در زمینه واردات محصولات تیون‌شده رنج‌روور را تجربه کرده بودند، این‌بار برند اوپل آلمان را هدف قرار دادند.

با انتشار مدارک مربوط به تخلف این شرکت، سازمان حمایت به‌طور رسمی از فعالیت آن‌ها جلوگیری به عمل آورد و هرگونه پیش‌فروش از سوی ساپراموتور را غیر قانونی اعلام کرد. این در حالی بود که دست اندر کاران این شرکت به صورت چراغ‌ خاموش اقدام به پیش‌فروش برخی مدل‌ها به افراد معروف کرده بودند و حتی مبالغی نیز دریافت شده بود.

با ورود ایسکانیوز به این میدان، ساپرا موتور در لاک خود فرو رفت و سیاست سکوت پیشه کرد. تا اینکه چندی پیش به صورت رسمی ابطال گواهی نمایندگی OPEL‌ این شرکت اعلام شد. به نظر می‌رسید این پایانی تلخ برای ماجراجویی‌های یک شرکت نوپا باشد. ولی اخباری در دست است که نشان می‌دهد، این شرکت علاقه وافری به قانو‌ن‌گریزی و تخلف دارد. گویی آنقدر سر نترس دارند که از هیچ چیز واهمه نمی‌کنند.

یکی از شهروندان با ارسال تصویری از یک نمایشگاه خودرو، باب جدیدی را در فعالیت‌های غیرقانونی ساپرا موتور گشود. در این تصویر به‌وضوح آرم اوپل و لوگوی تجاری شرکت ساپرا موتور با اعطای کد نمایندگی به نمایشگاه مذکور دیده می‌شود.

خبرنگار ایسکانیوز ضمن تماس با این نمایندگی از شرایط جویا شد که پاسخ فرد مسئول جالب توجه است. ایشان ضمن تایید اینکه فعلاً از اوپل محصولی برای عرضه موجود نیست، در پاسخ به این سوال که آیا مگر مجوز فعالیت این برند ابطال نشده، اضافه کرد که خیر چنین چیزی واقعیت ندارد و هرچه هست، «یک کلاغ و چهل کلاغ» در فضای مجازی است. این اظهارنظر قاطعانه در حالی صورت می‌گیرد که عملاً سازمان‌ها و نهادهای مسئول نسبت به ادامه این فعالیت‌ها اقدامی از خود نشان نمی‌دهند.

در وبسایت این نمایشگاه، جملات خارق‌العاده‌ای به چشم می‌خورد به این صورت که: نمایندگی 1010 اوپل ارائه دهنده محصولات کارخانه اوپل آلمان در ایران ، کار خود را با وجود تحریم های بین المللی به صورت جدی آغاز نموده و تا به امروز توانسته تجربه سوار شدن یک خودرو منحصر بفرد آلمانی را به هموطنان ایرانی هدیه کند. صاحب‌ امتیاز این نمایندگی که بی‌شک یکی از بانیان اصلی ایده اخذ نمایندگی از اوپل بوده و خود یک کد دیگر نمایندگی برای عرضه در استان فارس را نیز دارد، به‌اندازه‌ای خود را بزرگ پنداشته که راساً خود را در خط مقدم مبارزه با تحریم‌ها می‌دیده است. غافل از اینکه بعد از برجام و لغو تحریم‌ها، اوپل به گروه PSA فرانسه واگذار شد ولی هم‌چنان طبق سیاست‌های شرکت مادر یعنی جنرال‌موتورز آمریکا عمل می‌کند و قصدی برای حضور رسمی در ایران ندارد. مضافاً اینکه ایشان نمی‌دانند که یک نمایشگاه‌دار ساده نمی‌تواند برای اخذ یک برند اقدام کند و این پروسه باید از طریق حقوقی و شرکتی صورت بگیرد. البته شاهد پایان تلخ پروسه شرکتی دوستان نیز بودیم.

نمایشگاه فوق که در حال حاضر یکی از نمایندگی‌های سانگ‌یانگ کره است، با استفاده از نام و برند تجاری اوپل، قصد در افزایش اعتبار خود داشته است. منهای این ماجرا، این احتمال می‌رود که دیر یا زود توسط یکی از همین نمایندگی‌ها، آگهی پیش‌فروش منتشر شود و مبالغ هنگفتی به‌صورت غیر قانونی از مردم اخذ شود.

401

کد خبر: 882125

وب گردی

وب گردی