بیش از 10هزار معلول در سرای محله ها فعال هستند

معاون اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به فعال سازی 2 مرکز توانبخشی در مناطق 3 و 12 شهرداری گفت: تلاش می کنیم تا سال 97 قدم های بهتری درباره توانمندسازی معلولان برداریم.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از صدا و سیما، سید رضا صالحی امیری در گردهمایی "روز جهانی افراد دارای معلولیت" که با حضور علی ربیعی وزیر رفاه، جمعی از نمایندگان مجلس و اعضای شورای شهر برگزار شد، افزود: روان انسان است که شخصیت و هویت او را تعریف می کند، شما افراد دارای معلولیت انسان هایی هستید که از روح بلندی برخوردارید.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با بیان اینکه جنبه روحانی انسان آن چیزی است که شخصیت و هویت او را در جامعه نمایان می کند، گفت: اگر در جامعه ای هم دردی، هم دلی و هم گرایی می بینید، دلیلش آن است که جامعه از روح بلندی برخوردار است.
صالحی امیری با اشاره به تلاش های دولت برای بهبود وضع معلولان در سال های گذشته تاکید کرد: تا رسیدن به هدف فاصله زیادی داریم و همه ما یک رسالت داریم که آن هم خدمت به شماست. من نیز از جانب خود و شهردار تهران به خاطر همه کمبودها و کاستی ها از شما عزیزان پوزش می خواهم و باور کنید که ما شما را باور داریم.
وی با تاکید بر پیگیری شورای شهر تهران درباره وضع معلولان در پایتخت عنوان کرد: در کنار شورا، سازمان بهزیستی در چند سال گذشته کارنامه درخشانی را در حوزه معلولان ارائه کرده که باعث افتخار است. امید داریم در این دولت با کمک مجلس شورای اسلامی، مردم و شهرداری بتوانیم به نقطه آرمانی و مطلوب برای جامعه افراد دارای معلولیت برسیم.
قائم مقام شهردار تهران در بخش دیگری از سخنانش به راه اندازی 354 سرای محله و کانون معلولان پرداخت و گفت: امروز بیش از 10هزار معلول در قالب کانون ها فعالند و تلاش می کنیم محیط شهر را برای آنها در آینده هموارتر کنیم.
صالحی امیری گفت: مسائل مختلفی در کشور و کلانشهر تهران وجود دارد اما دلیل نمی شود که به موضوع معلولان بی توجه باشیم. شهرداری تهران 2 مرکز توانبخشی را در مناطق 3 و 12 فعال می کند و تلاش می کنیم تا سال 97 قدم های بهتری نسبت به توانمندسازی معلولان برداریم.
وی در پایان با بیان اینکه در مفهوم عدالت معلولیت جایگاهی ندارد تصریح کرد: آن چیزی که در عدالت مهم است انسان، انسانیت و اخلاق است. بر این اساس امیدواریم در سال آینده شاهد حرکت ها و برنامه های جدیدتری در حوزه خدمات رسانی و مشارکت های اجتماعی معلولان باشیم.

705

کد خبر: 882157

وب گردی

وب گردی