المالکی : تا اطلاع ثانوی با آمریکایی‌ها دیدار نمی‌کنیم

وزیر خارجه دولت خودگردان فلسطین گفت که تصمیم اخیر رئیس جمهور آمریکا مانع از نقش آفرینی واشنگتن در گفت‌وگوهای سازش بین فلسطینیان و اسرائیلی‌ها خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوزبه نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، ، وزیر خارجه دولت خودگردان فلسطین گفت که تصمیم اخیر رئیس جمهور آمریکا مانع از نقش آفرینی واشنگتن در گفت‌وگوهای سازش بین فلسطینیان و اسرائیلی‌ها خواهد شد.

«ریاض المالکی» عصر امروز ( شنبه ) در جریان نشست خبری خود گفت که همه کشورها با این تصمیم مخالف هستند و موضع آمریکا در قبال قدس در تعارض با قوانین بین‌المللی است.

وی با بیان این که تصمیم ترامپ به کل مردود است، تأکید کرد که این تصمیم هم از نظر سیاسی و هم از نظر قانونی باطل و غیر قابل قبول است.

المالکی تأکید کرد که بعد از این تصمیم دیگر آمریکا نقشی در روند مذاکرات سازش بین فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها نخواهد داشت.

وزیر خارجه دولت خودگران فلسطین با بیان این که آمریکا موضع بی‌طرفانه‌ای نداشته، از تلاش مقامات صهیونیستی برای ترغیب سایر کشورها جهت انتقال سفارت‌خانه‌های خود به شهر قدس خبر داد.

وی همچنین از نشست وزرای خارجه سازمان همکاری اسلامی در روز چهارشنبه خبر داد و گفت که از کشورهای عربی خواسته پیش نویس قطعنامه‌ای را برای عقب‌نشینی آمریکا از موضع خود برای شورای امنیت تهیه کنند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا شامگاه چهارشنبه (15 آذر) اقدامی که سازمان‌های بین‌المللی و کشورهای دنیا آن را در تضاد با قطعنامه‌های بین‌المللی دانستند، شهر قدس را به عنوان پایتخت جدید رژیم اسرائیل معرفی کرد و دستور داد مقدمات انتقال سفارت آمریکا به این شهر صورت پذیرد.

کد خبر: 882197

وب گردی

وب گردی