« عدیر» در آسمان فلسطین اشغالی

نیروی هوایی رژیم صهیونیستی از عملیاتی شدن جنگنده‌های اف-35 خود خبر داده است.

به گزارش ایسکانیوز، نیروی هوایی رژیم اسرائیل از عملیاتی شدن جنگنده‌های «اف -35» خود که در زبان عبری «عدیر» نامیده می‌شود، خبر داد.

به نوشته وبگاه «دیفنس ورلد» اسرائیل تاکنون 9 فروند از پنجاه اف-35 خریداری شده از آمریکا را دریافت کرده است. این 9 جنگنده در سه گروه در سال‌های اخیر به اسرائیل فرستاده شدند.

بر این اساس، ارزش قرارداد رژیم اسرائیل با شرکت لاکهید مارتین آمریکا بابت خریداری این جنگنده‌ها حدود 110 میلیون دلار بوده است.

اولین اسکادران اف-35 ارتش رژیم اسرائیل «گلدن ایگل» نام گرفته و نیروی هوایی این رژیم اولین نیرویی است که خارج از خاک آمریکا عملیاتی شدن این جنگنده را اعلام کرده است.

سرلشگر «آمیام نورکین» معاون نیروی هوایی اسرائیل در نامه‌ای خطاب به پرسنل تابعه خود نوشت: « اعلام آمادگی عملیاتی شدن این اسکادران در زمانی است که نیروی هوایی در مقیاس وسیع در چندین جبهه در خاورمیانه فعالیت می‌کند. عملیاتی شدن عدیر به طور قابل توجهی به قابلیت نیروی هوایی در برهه کنونی می‌افزاید. »

قرار است 41 فروند دیگر از این جنگنده‌ها در سال‌های آینده به اسرائیل فرستاده ‌شوند. این رژیم قصد دارد تعداد این جنگنده‌ها را به 75 فروند افزایش دهد.

کد خبر: 882203

وب گردی

وب گردی