رام کردن سکه در اختیار بانک مرکزی است/ کاهش قیمت با تزریق سکه به بازار

نائب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: در چند روز گذشته بازار سکه تحت تاثیر اعیاد، افزایش تقاضا و نیز کمبود سکه در بازار قرار گرفت، در صورتی که بانک مرکزی اقدام به تزریق سکه در بازار نکند قیمت آن بیش از گذشته با افزایش همراه می شود.

سید قوام الدین امین، نائب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز درباره افزایش قیمت طلا و سکه در بازار تهران گفت: افزایش طلا در بازار متاثر از افزایش نرخ دلار است، رشد قیمت دلار طی چند وقت اخیر بر بازار طلا و سکه تاثیرگذار بوده و منجر به صعودی شدن نرخ آن در بازار شد.

او در ادامه بیان کرد: سکه نزدیک به 200 هزار تومان حباب قیمتی دارد و بدین صورت که نسبت به طلای استفاده شده، قیمت آن 200 هزار تومان گران تر است.

نائب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: در چند روز گذشته بازار سکه به دلیل اعیاد، افزایش تقاضا و نیز کمبود سکه در بازار تحت تاثیر قرار گرفت و روند صعودی را طی کرد.

او خاطرنشان کرد: بانک مرکزی اعلام کرده بود تا بانک کارگشایی اقدام به حراج سکه کند، این اقدام تاحدودی باعث متعادل شدن نرخ سکه در بازار شد اما اکنون مجددا قیمت سکه روند افزایشی را در پیش گرفته و به نوعی با نوسان و حباب قیمت در بازار مواجه هستیم.

امین اظهار داشت: ادامه افزایش قیمت دلار در بازار منجر به صعودی شدن نرخ سکه در بازار خواهد شد و در صورتی که بانک مرکزی اقدام به تزریق سکه در بازار نکند قیمت آن بیش از گذشته با افزایش همراه می شود.

به گفته نائب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران، اگر قیمت دلار تحت تاثیر برخی از عوامل اقتصادی کاهش یابد، می توان منتظر تاثیر آن بر قیمت طلا و سکه و کاهش آن باشیم.

401

کد خبر: 882265

وب گردی

وب گردی