اتحادیه عرب موضع صریحی اتخاد کند

وزیر امور خارجه فلسطین اعلام کرد در نشست اتحادیه عرب در قاهره از کشورهای عربی خواهم خواست در مقابل تصمیم ترامپ در مورد قدس واکنش صریحی از خود نشان دهند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از الجزیره، ریاض المالکی، وزیر امور خارجه فلسطین در گفتگو با رادیوی این کشور گفت: در نشست امروز وزرای خارجه اتحادیه عرب در قاهره، در راستای واکنش مناسب کشورهای عربی نسبت به تصمیم آمریکا برای به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، پیش‌نویس قطعنامه ای را ارائه می کنم.

وی در این گفتگو همچنین اظهار داشت:«پیش‌نویس مذکور در نشست سران سازمان همکاری اسلامی در استانبول را نیز ارائه خواهم کرد. خواهان واکنش مناسب کشورهای عربی و اسلامی مشابه واکنش شورای امنیت سازمان ملل نسبت به طرح ترامپ هستیم . هیچ مقام فلسطینی در سفر مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا به منطقه با وی دیدار نخواهد کرد. احتمالا میانجی بین المللی دیگری غیر از آمریکا برای مذاکرات صلح انتخاب می کنیم».

گفتنی است رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه گذشته، به رغم قطعنامه شماره 478 شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر غیرقانونی بودن الحاق قدس شرقی به اسرائیل و اعلام آن به عنوان پایتخت این کشور، گفت: " زمان به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی فرا رسیده است".

ترامپ همچنین دستور داده آمادگی لازم برای انتقال سفارت آمریکا به قدس صورت گیرد. رژیم صهیونیستی در سال 1967 قدس را اشغال و آن را به عنوان «پایتخت ابدی» خود اعلام کرد اما جامعه بین المللی این تصمیم را به رسمیت نمی شناسد. فلسطینیان قدس را پایتخت کشورشان می دانند.

کد خبر: 882296

وب گردی

وب گردی