بدسلیقگی در مجاورت مهمترین موزه ایران

رئیس موزه ملی ایران با گلایه از نوعی بدسلیقگی در مجاورت مهمترین موزه کشور بر روشن شدن لایه ای از شب های تهران با پتانسیل موزه ها تاکید کرد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از تسنیم،جبرئیل نوکنده درباره سرنوشت شبی با موزه در مهمترین موزه ایران اظهار داشت: ما در حال بررسی هستیم که چطور می شود شبی با موزه را برگزار کنیم و به نظرم باید لایه ای از شب های تهران روشن شود و موزه ها هم به زعم خود کمک کنند اما زیرساخت ها و برنامه ریزی ها لازم دارد و تمام تلاش ما این است که این کار انجام شود ولی زمان مشخصی برای شروع آن نمی توانم بگویم.

چگونگی بازدید از موزه ها در سایر کشورهای دنیا در شب ها به چه صورت است ؟

نوکنده: بعضی موزه های بزرگ در پایان ماه یا هر دو هفته یکبار ساعت بازدید از موزه را بیشتر می کنند. در آلمان شبی با موزه دارند. در واقع متناسب با نیاز شهر این کار صورت می پذیرد.

یعنی هیچ موزه ای در دنیا 24 ساعته باز نیست؟

نوکنده: موزه های بزرگ و ملی نیستند اما بعضی از موزه های کوچک این کار را انجام می دهند.

نظر شما در مورد خیابان 30 تیر که در ابتدای آن بازاری از صنف غذایی تشکیل ایجاد شده است و مورد نقد برخی واقع شده، چیست ؟

نوکنده:بنده اعتقاد دارم ما باید در کنار موزه ملی و در کنار خیابانی به نام سی تیر که مشخصات فرهنگی خاص خود دارد پاتوق فرهنگی متناسب با آن خیابان طراحی کنیم و با نگاه جمعه بازار و چهارشنبه بازار آنجا را نبینیم و باید یک طرح محتوایی و سناریویی تعریف کنیم و اهدافمان مشخص باشد.

در کنار موزه ملی آنچه ما می بینیم بی انضباطی و بی هنجاری است ولی نشان می دهد تهران ظرفیت دارد و مردم به این سمت می روند و ما باید کارهای دیگری انجام دهیم اما آنچه اکنون هست بد سلیقگی است.

705

کد خبر: 882306

وب گردی

وب گردی