برخی برنامه‌های 16 آذر دانشگاه‌ها در شأن دانشجویان نبود

معاون فرهنگی دانشگاه تهران از تنزل برنامه‌های روز دانشجو به برنامه‌های سطحی و شوهای نمایشی انتقاد کرد و گفت: متاسفانه برخی مسئولان تصور می‌کنند اگر در روز دانشجو به پیگیری مطالبات دانشجویان بپردازند دچار دردسر می‌شوند، در نتیجه برنامه‌های خود را در سطح نمایش، آوازخوانی و غیره تنزل داده‌اند.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر مجید سرسنگی در گفت و گو با ایسنا، با اعلام این مطلب اظهار کرد: برنامه اصلی روز دانشجو در دانشگاه تهران، به دلیل تعطیل بودن دانشگاه در روز پنجشنبه ۱۶ آذر، دو روز زودتر یعنی روز سه شنبه ۱۴ آذر برگزارشد و عمده تشکل‌ها به جز جامعه اسلامی که در روز دوشنبه ۱۳ آذر برنامه داشتند،‌ در همان روز اصلی برنامه‌های خود را برگزار کردند. در واقع این تصمیم‌گیری در جلسه‌ای با حضور خود دانشجویان انجام شده و آن‌ها به این نتیجه رسیدند که برنامه خود را زودتر برگزار کنند در مجموع 5 برنامه در روز سه شنبه در آرامش و بدون حاشیه برگزار شد.

وی در ادامه تصریح کرد: معتقدیم هر چه فضای دانشگاه بازتر باشد دانشجویان اختیار عمل بیشتری برای برگزاری برنامه‌ها خواهند داشت. تلاش ما نیز بر این بوده که فضای دانشگاه تهران از نظر سیاسی پرشورتر شده و محدودیت‌ها کمتر شوند تا روند و کیفیت برگزاری برنامه‌ها بهتر شده و نقش دانشجویان پررنگ‌تر شود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه برنامه‌های روز دانشجو در دانشگاه تهران امسال با کیفیت بهتری برگزار شد، گفت: امسال مهمانان بیشتری از سوی تشکل‌های دانشجویی در دانشگاه دعوت شدند. در واقع برنامه‌ریزی برگزاری این روز در دانشگاه تهران از دو ماه پیش در معاونت فرهنگی دانشگاه‌ شروع شده و این معاونت در مقایسه با سال گذشته کمک بیشتری در برگزاری هر چه بهتر برنامه‌ها به دانشجویان کرد.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه محدودیتی برای برگزاری برنامه روز دانشجو برای تشکل‌ها اعمال نکردیم، گفت: همه تشکل‌ها به مناسبت روز دانشجو برنامه یکسانی داشتند و محدودیتی در دادن مجوز به تشکل‌ها نداشتیم. همانطور که ذکر شد اکثر تشکل‌ها برای روز دانشجو برنامه برگزار کردند و این برنامه‌ها در قالب مناظره و سخنرانی برگزار شد.

وی در ادامه تصریح کرد: اخباری در برخی از دانشگاه های کشور در خصوص برگزاری ویژه برنامه‌های 16 آذر به گوش رسید مبنی بر اینکه برخی از این برنامه‌ها متاسفانه در سطح دانشگاه نبوده و بیشتر در حد برگزاری شوهای هنری تنزل پیدا کرده بود. من گلایه‌مندم از همه کسانی که تلاش می کنند جریان برنامه‌های 16 آذر را به سمت برنامه‌های بی محتوا هدایت کنند و این تاسف آور است که در روز دانشجو برنامه‌هایی در دانشگاه‌ها برگزار شود که در شأن و جایگاه دانشجو و این روز نیست.

معاون فرهنگی دانشگاه تهران در پایان خاطرنشان کرد: متاسفانه برگزاری برنامه‌های بی محتوا و با سطح پایین سال گذشته نیز در مراسم 16 آذر برخی دانشگاه‌ها اتفاق افتاد. در واقع برخی فکر می‌کنند اگر در این روز به بحث اصلی دانشجویان یعنی مطالبات آنها بپردازند، دچار دردسر خواهند شد، لذا تمایل دارند برنامه‌های این روز را در سطح آوازخوانی، موسیقی، نمایش و غیره برگزار کنند.

کد خبر: 882308

وب گردی

وب گردی