واکنش پزشکیان به تذکر "ادبیاتی" کوهکن

نایب رئیس اول مجلس گفت: برای حل مشکلات کشور باید وحدت داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز، مسعود پزشکیان نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه 19 اذر قوه مقننه با استناد به ماده 79 آئین‌نامه داخلی مجلس در تذکری گفت: در جلسه گذشته مجلس بنده حضور نداشتم و آقای کوهکن نماینده لنجان در پارلمان مباحثی را مطرح کرده بودند.

وی ادامه داد: نماینده لنجان در مجلس گفته بود که بنده در یکی از جلسات علنی به ایشان بی‌احترامی کردم و گفته‌ام که از جلسه علنی بیرون برود.

نماینده مردم تبریز و آذرشهر در مجلس تصریح کرد: بنده به مشروح مذاکرات آن روز مجلس مراجعه کرده و با بررسی‌هایی که انجام دادم متوجه شدم که بنده به آقای کوهکن نگفته بودم که از جلسه بیرون بروند.

پزشکیان با بیان اینکه نماینده لنجان در مجلس گفته بود که بنده باید از ادبیات فاخر در مجلس استفاده کنم افزود: پس از آنکه آقای کریمی قدوسی نماینده مشهد در مجلس نطقی داشت و مباحثی را مطرح کرد بنده سعی داشتم با استناد به ماده 79 آئین‌نامه داخلی پاسخی به وی بدهم که خود آقای کوهکن نیز اعلام کرد ما با داد و بیداد مانع این کار شدیم آیا به نظر شما این ادبیات فاخر است.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بنده در نطقی که در چند جلسه گذشته مجلس داشتم اعلام کردم که باید در کشور وحدت داشته باشیم، گفت: امروز بیش از هر زمانی به وحدت در کشور نیاز داریم و قرآن کریم نیز بارها بر این موضوع تاکید داشته است.

وی تصریح کرد: برای اینکه مملکت درست شود باید اختلافات را حل کنیم.

پزشکیان با تاکید بر اینکه برای مقابله با هجمه‌ها و آمریکا باید وحدت داشته باشیم، اظهار داشت: برون‌داد کار کشور امروز جالب نیست و باید متعهد شویم و اختلافات را حل کنیم.

علی لاریجانی رئیس مجلس که ریاست جلسه را برعهده داشت در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: این نگاهی که آقای پزشکیان دارند خیرخواهانه است و باید به آن توجه کنیم.

304

کد خبر: 882366

وب گردی

وب گردی