اختصاص ۵ هزار میلیارد تومان به علاوه سه میلیارد دلار برای میادین مشترک نفت و گاز

بر اساس لایحه بودجه ۹۷ کل کشور در سال آینده برای سرمایه‌گذاری در میادین مشترک نفت و گاز تا مبلغ ۵۰ هزار میلیارد ریال منابع ریالی و تا سقف سه میلیارد دلار منابع ارزی با انتشار اوراق در نظر گرفته می‌شود.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ بر اساس لایحه بودجه ۱۳۹۷ کل کشور که امروز از سوی رئیس جمهور تقدیم مجلس شد، در سال آینده برای سرمایه‌گذاری در میادین مشترک نفت و گاز تا مبلغ ۵۰ هزار میلیارد ریال منابع ریالی و تا سقف سه میلیارد دلار منابع ارزی با انتشار اوراق در نظر گرفته می‌شود.

همچنین در تبصره ۵ لایحه بودجه آمده است: به منظور سرمایه گذاری در طرحهای نفت و گاز با اولویت میادین مشـترک وزارت نفت و طرحهای زیر بنایی و توسعه‌ای وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارتخانه های مذکور از طریق شـرکت هـای تابعه ذی ربط و با تصویب شورای اقتصاد، اوراق مالی اسلامی ( ریالی – ارزی) در سقف پنجاه هزار میلیارد ریال منتشر و بازپرداخت اصل و سود این اوراق توسـط شـرکت هـای مذکور از محل افزایش تولید همان میادین (برای طرح های وزارت نفت) و عایدات طرح (برای طرح های وزارت صنعت،معدن و تجارت) تضمین نمایند.

ی- وزارت نفت ازطریق شرکتهای دولتی تابعه ذیربط برای بازپرداخت اصل و سود اوراق ارزی- ریالی سررسیدشده، تسهیلات بانکی و تضامین سر رسیدشده و همچنین بازپرداخت بدهیهای سررسیدشده به پیمانکاران قراردادهای بیع متقابل طرحهای بالادستی نفت و گاز تا سقف معادل سه میلیارد دلار اوراق مالی اسلامی(ریالی – ارزی) با تصویب هیأت وزیران منتشر نمایـد. شـرکتهای مذکور موظفند اصل و سود اوراق منتشرشده را حداکثر تا پنجسال از محل منابع داخلی خود تسویه نمایند.

منبع: فارس

402

کد خبر: 882374

وب گردی

وب گردی