بودجه کل کشور باید برشی از برنامه پنج ساله باشد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت:بودجه کل کشور باید برشی از برنامه پنج ساله باشد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز، حسینعلی حاجی دلیگانی عضو کمیسیون برنامه وبودجه مجلس در جلسه علنی امروز (یکشنبه 19 آذر) پس از ارائه بودجه سال 97 کل کشور از سوی رئیس جمهور به پارلمان با استناد به اصل 52 قانون اساسی طی اخطاری گفت: برای تصویب قانون برنامه ششم توسعه یک سال در مجلس نهم و یک سال در مجلس دهم وقت گذاشته شد.

وی با بیان اینکه آقای رئیس جمهور در صحبت‌هایی که برای تشریح لایحه بودجه داشت اعلام کرد لایحه بودجه سال 97 برشی از برنامه چها رساله دولت است. این در حالی است که ما قانونهای فراوانی برای بودجه‌ریزی در کشور تصویب کرده‌ ایم.

حاجی دلیگانی با بیان اینکه لایحه بودجه کل کشور باید برشی از برنامه توسعه 5 ساله کشور باشد گفت: از همان ابتدا که دولت لایحه برنامه ششم توسعه را به مجلس نیاورد مشخص بود که مخالفت برنامه پنج ساله است و امروز نیز با اعلام اینکه لایحه بودجه برشی از برنامه 4 ساله دولت است بار دیگر مخالفت دولت با برنامه پنج ساله کشور مشخص شد.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی که ریاست جلسه را برعهده داشت در پاسخ به اخطار این نماینده گفت: بودجه کل کشور باید براساس برنامه ششم توسعه باشد.

وی با بیان اینکه باید لایحه بودجه در کمیسیونهای تخصصی که بررسی می‌شود با برنامه ششم توسعه تطبیق داده شود، ادامه داد: نمایندگان در زمان بررسی لایحه بودجه در کمیسیونهای تخصصی پیشنهادات خود را ارائه کنند تا در لایحه بودجه سال آینده گنجانده شود.

کد خبر: 882376

وب گردی

وب گردی