پرداخت منابع شرکت های برق به توانیر بابت رد دیون

شرکت های تولید نیروی برق حرارتی دولتی و شرکت های برق منطقه ای مکلفند منابع تعیین شده در بودجه مصوب سالانه خود را به ترتیب به شرکت مادر تخصصی تولید برق حرارتی و شرکت توانیر بابت رد دیون پرداخت کنند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ بر اساس تبصره 15 لایحه بودجه 96، شرکت های تولید نیروی برق حرارتی دولتی و شرکت های برق منطقه ای مکلفند منابع تعیین شده در بودجه مصوب سالانه خود را به ترتیب به شرکت مادر تخصصی تولید برق حرارتی و شرکت توانیر بابت رد دیون و یا سرمایه گذاری در توسعه نیروگاه حرارتی و توسعه شبکه انتقال کشور پرداخت کنند.

همچنین شرکت تولید و توسعه انرژی اتمی ایران مکلف است منابع تعیین شده در بودجه مصوب سالانه خود را به شرکت بهره برداری نیروگاه اتمی بوشهر بابت هزینه های بهره برداری پرداخت کند.

شرکت های فروشنده برق نیروگاه های آبی موظفند تمام وجود حاصل از فروش برق خود را پس از کسر هزینه های تولید برای سرمایه گذاری در توسعه نیروگاه های برق آبی به مصرف برسانند.

ب- نقل و انتقال اموال و دارایی و قراردادهای به شرط تمیلک شرکت مادر تخصصی توانیر به شرکت های توزیع نیروی برقی ازپرداخت هر گونه مالیات و سود سهام ابزاری معاف است.

ج- دولت به (شرکت توانیر) اجازه داده می شود از محل مطالبات خود از شرکت های توزیع نیروی برق نسبت به افزایش سرمایه در این شرکت ها اقدام و سپس وزارت امور اقتصاد و دارایی قانون سیاست های کلی اصل (44) قانون اساسی، سهام مازاد بر چهل و نه (49) درصد شرکت توانیر در این شرکت ها را تا سقف دویست و پنجاه هزار میلیارد ریال به بخش غیر دولتی با اولویت شهرداری های کشور در قبال مطالبات قطعی آنها از دولت و یا آورده نقدی واگذار نمایند.

منبع: تسنیم

402

کد خبر: 882414

وب گردی

وب گردی