شورای عالی انقلاب فرهنگی خدمات ارزنده‌ای به فرهنگ انقلاب کرده است

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: اقدامات و خدمات شورای عالی انقلاب فرهنگی در این سه دهه به فرهنگ انقلاب قابل توجه است.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر عبدالله جاسبی در گفتگو با مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص اهمیت وجودی این شورا ضمن بیان این مطلب، گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی در طی سه دهه خدمات گرانقدری را انجام داده است و یکی از کارهای این شورا این بوده است که بار مجلس شورای اسلامی و سایر نهادها را کم کرده و سند ها و آئین نامه‌هایی را تصویب کرده است که در بسیاری از حوزه‌ها راهگشا بوده است.

وی ادامه داد: مسائل فرهنگی و آموزشی محور کارهای مهمی بوده که شورای عالی انقلاب فرهنگی در سه دهه گذشته به آن پرداخته؛ کارهایی چون تشکیل دانشگاه‌ها برای پیشبرد اهداف آموزش عالی کشور.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی پرداختن به آسیب‌های اجتماعی را یکی دیگر از اقدامات مهم این شورا خواند و ادامه داد: در گزارش هایی که به شورای عالی انقلاب فرهنگی داده شده است متوجه شده ایم آسیب‌های اجتماعی از جمله حاشیه نشینی، طلاق و کاهش ازدواج و ... چه بار سنگینی بر جامعه ایجاد می کند که در مورد برخی از آن‌ها بحث‌هایی شده است و راه کارهایی در نظر گرفته شده است و بعضی هم هنوز به نتیجه نرسیده است.

عضو شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی سپس به سندهای مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی اشاره کرد و گفت:سند دیگری که در شرف اتمام است مربوط به کودکان و نوجوانان است و از سندهای مهمی است که همه حوزه مربوط به تربیت کودکان در این سند در نظر گرفته شده است.

عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت تصریح کرد: امروز نظام جمهوری اسلامی ایران در قبال این کودکان مسئول است و باید برای این آن ها اقداماتی انجام دهد و باعث رشد و تعالی آن ها در جامعه شود که ساعت های زیادی در شورای معین روی این موضوع کار شده است و به زودی در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز مطرح می شود.

جاسبی با تاکید بر لزوم کاربردی بودن پایان نامه های دانشگاهی گفت: سند نوآوری به همین منظور در شورا مطرح شده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان گفت: اعتراف می کنم که کارهای انجام نشده زیادی هنوز در شورا وجود دارد و توقع از نیز از آن بالاست و باید به مسائل با راهکارهای مناسب پاسخگو باشیم و محور کارهای در شورا سند چشم انداز، رهنمودهای امام (ره)، فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و هم چنین اسناد بالادستی است که در حقیقت راهنمای ما برای تصویب اسناد هستند.

کد خبر: 882436

وب گردی

وب گردی