هیچ گاه هواداران پرسپولیس را تا این اندازه متحد ندیده بودم/ استقلال باید تقویت شود

سرمربی سابق فولاد گفت: استقلال با شفر پیشرفت نسبی داشته است اما برای موفقیت برای نیم فصل دوم نیازمند تقویت تیم خود هستند.

نعیم سعداوی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، به تحلیل نیم فصل نخست لیگ برتر پرداخت و گفت: بر خلاف برخی از تیم ها که عملکرد بسیار خوبی را در طول نیم فصل نخست از خود بر جای گذاشته اند برخی از مدعیان سنتی لیگ برتر از جمله استقلال، تراکتورسازی، ذوب آهن و به خصوص سپاهان نتایج دور از انتظاری را کسب کرده اند.

وی ادامه داد: البته گمان نمی کنم وضعیت این تیم ها به همین شکل ادامه پیدا کند و در نیم فصل دوم قطعا با توجه به شخصیت تیمی که از آن ها سراغ داریم می توانن انتظار داشت نتایج بهتری را کسب کنند.

سرمربی سابق قولاد خوزستان در رابطه با شرایط استقلال خاطرنشان کرد: استقلال در این فصل به خوبی فصول گذشته بسته نشد و این ضعف در همان روز های ابتدایی عیان شد و از طرفی نمی توان انتظار داشت تیم با تغییرات کادر فنی با یک پیشرفت آنی روبه رو شود و کادر فنی جدید نیاز به زمان دارند تا تفکرات خود را به خوبی پیاده کنند؛ البته استقلال پیشرفت نسبی را از زمان تغییر در کادر فنی خود داشته است اما با این حال برای رسیدن به فرم مناسب آن ها باید در تعطیلات نیم فصل تیم خود را تقویت کنند.

بازیکن اسبق پرسپولیس در رابطه با شرایط این تیم و اینکه چگونه آن ها با وجود حواشی مختلف همچنان در اوج قرار دارند نیز گفت: فوتبال یک پدیده جمعی است و موفقیت یک تیم را نمی توان فقط به مسائل فنی ربط داد؛ کادر مدیریتی پرسپولیس در سه فصل گذشته به بهترین نحو ممکن از تیم حمایت کرده اندو در مواقعی که تیم نیازمند اخذ تصمیمات حساس بوده است آن ها بهترین تصمیم را گرفته اند.

سعداوی ادامه داد: در کنار این مسائل اتحاد بی نظیر هواداران این تیم در سه سال گذشته را به شخصه طی این سال ها هرگز ندیده بودم و در نهایت مهم ترین قسمت از موفقیت های این تیم را می توان به دانش فنی بالای برانکو ایوانکوویچ مرتبط دانست، جایی که او با توجه به شناخت کافی که از کشورمان دارد به خوبی با شرایط و امکانات کنار آمده و بازدهی بالایی برای پرسپولیس داشته است.

وی در ادامه انتقاد ها به سبک بازی پرسپولیس نسبت به سال گذشته را بی دلیل خواند و افزود: بدون شک تیم ها بیکار نمی نشینند و تیم های مطرح به خصوص پرسپولیس و استقلال را به خوبی آنالیز می کنند بنابراین نمی توان با یک سیستم و فرم برای مدت طولانی بازی کرد و پرسپولیس نیز از این قائده مستثنی نیست هر چند بخشی از این تغییر تاکتیک هم مربوط به مصدومیت ها و محرومیت هایی است که گریبان این تیم را گرفته است.

606

کد خبر: 882447

وب گردی

وب گردی