۳ هزار دانش آموز با نیازهای ویژه در زنجان تحصیل می کنند

مدیرکل بهزیستی استان زنجان از وجود ۲۰ هزار و ۴۰ معلول در استان زنجان خبر داد و گفت: در این میان ۳ هزار دانش‌آموز با نیازهای ویژه در استان زنجان تحصیل می‌کنند.

به گزارش ایسکانیوز، محمد محمدی قیداری در گفتگو با خبرنگار مهر از وجود ۲۰ هزار و ۴۰ معلول در استان زنجان خبر داد و افزود: در این میان سه هزار دانش‌آموز دارای نیازهای ویژه در استان زنجان تحصیل می‌کنند.

وی اظهار کرد: معلولان مشکلات فراوانی دارند و در این میان سرویس و ذهاب، فضای فیزیکی مدرسه و تردد معلولین از مهم‌ترین مشکلات است و باید حمایت لازم از سوی مسئولین انجام گیرد و مشکلات معلولان در استان رفع شود.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: دانش آموزان معلول در بحث سرویس و ذهاب مشکل‌دارند که باید مساعدت لازم انجام گیرد و فضاهای آموزشی که برای معلولان وجود دارد مناسب برای تردد آنها نیست و باید نسبت به ارتقای علمی دانش آموزان معلول برنامه‌ریزی و مدیریت لازم انجام شود.

محمدی قیداری تأکید کرد: معلولان باید در جامعه حضورداشته باشند و این حضور نیاز به مناسب‌سازی فرهنگی و فیزیکی دارد که خوشبختانه طی سال‌های گذشته مناسب‌سازی فرهنگی در استان زنجان به خوبی نهادینه‌شده است.

وی افزود: متأسفانه در بحث مناسب‌سازی فیزیکی مشکل‌داریم و فضای عمومی جامعه و حمل‌ونقل برای معلولان بسیار سخت است و باید خودرو مختص معلولین در استان تهیه شود که این امر محقق نشده است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان به بحث پیشگیری از معلولیت‌ها تأکید دارد، افزود: بهزیستی رویکرد آموزشی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دنبال می‌کند و آموزش پیش از ازدواج، زندگی و خانواده و آموزش مهارت‌های زندگی ازجمله این آموزش‌ها است.

محمدی قیداری ابراز کرد: اورژانس اجتماعی در آسیب‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی فعالیت لازم را دارد.

منبع:مهر

902

کد خبر: 882466

وب گردی

وب گردی