وزارت امور خارجه باید در زمینه اقتصادی فعالیت بیشتری داشته باشد

نماینده مردم بیرجند در مجلس از وزیر امور خارجه درخواست کرد تا هر چه سریعتر با ایجاد معاونت اقتصادی، طرح تحول ساختار در این وزارتخانه را انجام و اجرایی کند.

به گزارش ایسکانیوز، حجت‌الاسلام محمدباقر عبادی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس اظهار کرد: اقدام بی‌شرمانه ترامپ نسبت به قدس شریف و موضع‌گیری‌های سست و بی‌خاصیت برخی کشورهای اسلامی جای تاسف دارد و این نکته را به ذهن می‌آورد که سردمداران سعودی برای تحکیم پایه‌های قدرت نابخردانه با دشمنان اسلام معامله کرده‌اند که نشانه بی‌تجربگی، عشرت‌طلبی و بی‌توجهی به آرمان‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: البته دنیای اسلام کوتاه نخواهد آمد و آمریکا، اسرائیل و رژیم سعودی را پشیمان خواهد کرد.

این نماینده مجلس ضمن تبریک روز دانشجو، گفت: با توجه به ظرفیت بالای علمی و پژوهشی اساتید و دانشجویان لازم است وزارت علوم ارتباط دانشگاه با صنعت را بیشتر دنبال کند.

این عضو کمیسیون آموزش مجلس همچنین تاکید کرد: وزارت امور خارجه باید در زمینه اقتصادی فعالیت بیشتری داشته باشد و وزیر امور خارجه سریعتر طرح تحول در ساختار وزارت خارجه را در مورد ایجاد معاونت اقتصادی انجام دهد. زیرا ایجاد معاونت اقتصادی در وزارت خارجه یک ضرورت است. همچنین در معرفی سفرا حتما باید نگاه اقتصادی مورد توجه قرار گیرد تا زمینه‌های صادرات فراهم شود.

نماینده مردم بیرجند در مجلس تصریح کرد: مهم‌ترین مشکل امروز کشور اقتصاد، تولید و اشتغال است در حالی که ظرفیت تعامل اقتصادی با سایر کشورها هم وجود دارد.

عبادی خطاب به رییس‌جمهور گفت: یکی از ابزارهای شکوفایی اقتصادی در خراسان جنوبی، ایجاد راه آهن است. در حال حاضر بخش زیادی از ظرفیت معادن و صنایع در این استان وجود دارد که بدون راه‌آهن فعال نمی‌شوند و این مساله نیازمند تخصیص اعتبارات ملی است.

وی همچنین خطاب به وزیر نیرو گفت: به داد شرق کشور برسید. با توجه به خشکسالی‌های هجده ساله چنانچه انتقال آب جدی گرفته نشود دود آن به چشم کشور می‌رود. با توجه به وضعیت نامطلوب آب در خراسان جنوبی حتما باید باروری ابرها در دستور کار و اولویت قرار گیرد.

این عضو کمیسیون آموزش مجلس با انتقاد از تفاوت حقوق فرهنگیان و بازنشستگان در کشور، گفت: لازم است که مجلس و دولت ورود کرده و با بی‌عدالتی‌ها مبارزه کنند.

این نماینده مجلس همچنین در رابطه با مسائل مربوط به مفسدان اقتصادی در کشور، گفت: اخیرا خبر حکم حبس برای یکی از این افراد را شنیده‌ایم در حالیکه باید این مفسدان اقتصادی مجازات و یا حتی حکم اعدام برای آنها صادر شود تا دیگر جرات فساد اقتصادی نداشته باشند.

وی در پایان به مساله سپرده‌گذاران پدیده، میزان و کاسپین هم اشاره کرد و گفت: این موضوع آسیب‌های روحی و مالی وارد کرده و حتما باید کرسی‌های محاکمه تشکیل شود. درست نیست که هر بلایی خواستند سر مردم بیاورند و بعد پاسخگو نباشند.

304

کد خبر: 882484

وب گردی

وب گردی