هوای تهران برای حساس‌ها ناسالم شد

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از برقراری هوای ناسالم برای گروه‌های حساس خبر داد و تداوم این وضعیت نامطلوب را طی روز آینده پیش‌بینی کرد.

به گزارش ایسکانیوز ،حسین شهبازی افزود: بر اساس نتایج پیش‌بینی کیفیت هوا، وضعیت کیفی هوای بیشتر مناطق پایتخت طی امروز در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است و انتظار می‌رود همراه با افزایش غلظت آلاینده‌ها تا فردا (۲۰ آذر) شرایط کیفی هوای نامطلوب به‌ویژه برای گروه‌های حساس دراکثر مناطق شهر تهران همچنان حاکم باشد.

وی در مورد شرایط فعلی کیفیت هوای تهران گفت: در حال حاضر هوای تهران با شاخص ۱۱۰ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در ادامه با اشاره به وضعیت جوی تهران اظهار کرد: نتایج حاصل از پیش‌بینی پارامترهای هواشناسی برای شهر تهران حاکی از برقراری جوی نسبتا آرام طی امروز است و تنها در برخی ساعات وزش باد مؤثر به بزرگی ۳ تا ۵ متر بر ثانیه انتظار می‌رود.

به گفته شهبازی، این شرایط تا فردا کمابیش ادامه دارد و برخی ساعات همراه با وزش باد مؤثر خواهد بود و به تدریج در روز سه‌شنبه (۲۱ آذر) بر میزان ناپایداری جوی افزوده و وزش باد موثر به ویژه در ساعات بعدازظهر پیش‌بینی می‌شود.

این کارشناس شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در پایان اظهار کرد: دمای تهران تا روز دوشنبه افزایش نسبی خواهد داشت.

705

کد خبر: 882485

وب گردی

وب گردی