حال بد اصناف با رونق فروشگاه های زنجیره ای/ اعطای مجوز به شرکت های خارجی به نفع اقتصاد نیست

رئیس اتحادیه سوپرمارکت داران گفت : تعداد زیاد فروشگاه های زنجیره ای موجب کسادی بازار اصناف شده است.

سعید درخشانی، رئیس اتحادیه سوپر مارکت و مواد پروتئینی تهران در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز با انتقاد از تعداد زیاد فروشگاه های زنجیره ای در کشور گفت: متاسفانه رونق فروشگاه ها ی زنجیره ای موجب کسادی بازار اصناف شده است.

او افزود: در فروشگاه های زنجیره ای اجناس بی کیفیت با برندهای شناخته نشده و با تخفیفات ۲۰ تا ۵۰ درصدی به مصرف کننده عرضه می شود، در حالی که برندهای معروف اجناس خود را با نصف قیمت به بازار عرضه نمی کنند.

درخشانی تصریح کرد: فروشگاه های زنجیره ای موجب کسادی بازار در صنف سوپر مارکت داران، لبنیات، خواروبار و در کل اصناف مرتبط با مواد غذایی شده است.

رئیس اتحادیه سوپرمارکت داران گفت: ما مخالف فروشگاه های زنجیره ای نیستیم اما انتظار ما این است که این فروشگاه ها در هر کوچه و خیابانی نباشد و در مکان های مشخص مانند شهرک های تازه تاسیس، میدان های بزرگ و گلوگاه های شهر ها ایجاد شوند.

او تاکید کرد: با افزایش تعداد فروشگاه های زنجیره ای شاهد تعطیلی واحدهای صنفی و افزایش بیکاران هستیم.

درخشانی ادامه داد: متاسفانه دولت به جای حمایت از اصناف به دنبال افزایش تعداد فروشگاه های زنجیره ای است و حتی برخی شنیده ها حاکی از دادن مجوز به شرکت های خارجی برای ایجاد فروشگاه است که این به نفع اقتصاد نیست.

او به این نکته نیز اشاره کرد که تاثیر منفی فروشگاه های زنجیره ای در شهرستان ها بیشتر از تهران است که باید برای این موضوع چاره ای اندیشیده شود.

401

کد خبر: 882497

وب گردی

وب گردی