استان زنجان در زمینه ابلاغ الکترونیکی عقب است

رئیس کل دادگستری استان زنجان بابیان اینکه میانگین ابلاغ الکترونیکی در استان زنجان ۳۶ درصد و در کشور ۴۵ درصد است، گفت: در این زمینه از میانگین کشوری عقب هستیم.

به گزارش ایسکانیوز،جعفر گل محمدی شامگاه شنبه در جلسه شورای قضایی استان، به ابلاغ الکترونیکی قضایی اشاره کرد و افزود: در حال حاضر با توجه به فراهم بودن زیرساخت‌های الکترونیکی، این طرح با موفقیت اجراشده و توانسته سهم مهمی درروند دادرسی داشته باشد.

وی بابیان اینکه طی سال‌های اخیر گام‌های خوبی در زمینه استفاده از ابزار الکترونیکی و فضای مجازی در رسیدگی به پرونده های قضایی صورت گرفته است، ادامه داد: در ابلاغ الکترونیکی ضریب امنیت بسیار بالا است و ازنظر فنی نیز رسیدن یا نرسیدن ابلاغ نیز قابل‌بررسی است.

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان هدف از اجرای طرح ابلاغ الکترونیکی را خدمات‌رسانی آسان و بهتر به مردم و کاهش اطاله دادرسی و احترام به حریم خصوصی افراد عنوان کرد و گفت: قوه قضائیه سامانه‌های مختلف ایجاد کرده است و ابلاغ الکترونیکی قضایی از جمله این اقدامات است.

گلمحمدی با اشاره به اینکه از محل اجرای طرح ابلاغ الکترونیکی احکام قضایی تاکنون ۴۰ میلیارد تومان در قوه قضائیه صرفه‌جویی شده است، تأکید کرد: ابلاغ الکترونیکی موجب کاهش هزینه دستگاه قضایی و هم طرف دعوی می‌شود، همچنین در ابلاغ الکترونیکی ضریب امنیت بسیار بالا است.

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان بابیان اینکه میانگین ابلاغ الکترونیکی در استان زنجان ۳۶ درصد و در کشور ۴۵ درصد است، گفت: در این زمینه از میانگین کشوری عقب هستیم.

گلمحمدی به نقش رسانه‌ها نسبت به اطلاع‌رسانی ابلاغ الکترونیکی اشاره کرد و افزود: رسانه‌ها نقش و مزایای این سامانه را به مردم به خوبی تبیین کنند.

وی به روند ثبت‌نام افراد در سامانه ثنا اشاره کرد و افزود: پس از احراز هویت، صاحب حساب کاربری با استفاده از نام کاربری و رمز عبور خود به سامانه ابلاغ مراجعه کرده و ابلاغ‌های خود را مشاهده می‌کند.

گلمحمدی تصریح کرد: صرفه‌جویی در زمان و هزینه برای افراد مراجعه‌کننده به دادگاه، سریع‌تر ثبت شدن دادخواست‌ها و شکایت‌ها، جلوگیری از اثرات منفی دادرسی طولانی متهم و شاکی از اهداف راه‌اندازی این سامانه است.

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان ابراز کرد: در این سامانه شخص فقط خودش از این سامانه مطلع است ولی درگذشته چنین نبود و مشکلات عدیده‌ای را به دنبال داشت.

منبع:مهر

902

کد خبر: 882511

وب گردی

وب گردی