350 زائر بار اولی به زیا رت حرم رضوی نایل شدند /اجرای نیات 111 موقوفه ومشارکت خیرین در اجرای طرح

مدیرکل امور اجتماعی و موسسات خیریه سازمان اوقاف از آغاز سومین مرحله  پنجمین دوره اجرای طرح اعزام زائران حرم رضوی با شرکت بیش از 350 زایر بار اولی امام رضا (ع)خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف وامور خیریه ، حجت‌الاسلام ولی الله عادلی؛ مدیرکل امور اجتماعی و موسسات خیریه سازمان اوقاف در گفت وگویی از مشهد مقدس با بیان این مطلب اظهار کرد: یکی از وظایف اصلی سازمان اوقاف به‌عنوان متولی موقوفات ، اجرای امینانه نیات واقفان خیراندیش است و در همین راستا معاونت فرهنگی و اجتماعی این سازمان با استخراج دقیق نیات موقوفات مرتبط با موضوع زیارت حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) اقدام به برگزاری طرح «زائران حرم رضوی» از 5 سال پیش کرده است که این طرح در سومین مرحله از پنجمین دوره خود با اعزام زائران امام رضا (ع) ازسراسر کشور واستقرار در مجتمع آموزشی وفرهنگی امامت مشهد مقدس از 18 آذر ماه آغاز شد ه است .
وی گفت: پنجمین دوره این طرح در آذر و دی ماه امسال و طی چهار مرحله از تاریخ 4 آذر ماه آغاز وتا 10 دی ماه ادامه خواهد داشت و در هر مرحله 350 نفر و مجموعا ۱۵۰۰ نفر از مشتاقان زیارت امام رضا (ع) که تاکنون به زیارت آن مضجع شریف نایل نشده‌اند به پابوسی امام مهربانی ها اعزام خواهند شد.
مدیرکل امور اجتماعی و موسسات خیریه سازمان اوقاف زائران واجد شرایط را شامل افرادی که تاکنون به زیارت امام رضا (ع) مشرف نشده‌اند و توان مالی برای اعزام را ندارند، خدام ثابت و افتخاری و هیئتهای امنای بقاع متبرکه، مدیران مراکز فرهنگی و قرآنی بقاع متبرکه، خادمین ثابت مساجد و افراد ساکن در مناطق محروم و روستایی که حداقل طی ۱۵ سال گذشته به زیارت مشهد مقدس مشرف نشده‌اند، برشمرد.
مدیرکل امور اجتماعی و موسسات خیریه سازمان اوقاف با بیان اینکه در این طرح زائران علاوه بر زیارت مضجع منور امام رضا (ع)، از زیارت امامزادگان و بقاع متبرکه بین راهی نیز بهره مند می‌شوند، تاکید کرد: اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی، بهره مندی از غذای نذری حرم قدس رضوی ،اهدای بسته فرهنگی ،سخنرانی مذهبی و مسابقه کتابخوانی از دیگر برنامه‌هایی است که در طول این طرح اجرا خواهد شد.
وی با اشاره به منابع تامین هزینه های این طرح گفت : این زایران از محل عواید 111 موقوفه مرتبط با زیارت حرم امام رضا(ع) از 15 استان به مشهد مقدس اعزام شده اند،وهزینه بخشی از اعزام ها هم با استفاده از مشارکت خیرین در برنامه سمت خدا تامین شده وبا این توصیف این طرح تمام استانها را پوشش خواهد داد. .
عادلی ادامه داد :چهارمین مرحله این طرح هم از 4 دی ماه با شرکت حدود 350 نفر از زایران بار اولی حرم رضوی آغاز خواهد شد.

705

کد خبر: 882516

وب گردی

وب گردی