راه اندازی مرکز پایش مراقبت‌های درمانی در اردبیل

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: به منظور پایش شبانه‌روزی اورژانس‌های بیمارستانی مرکز پایش مراقبت‌های درمانی در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل راه‌اندازی شد.

به گزارش ایسکانیوز، قدرت اخوان اکبری صبح امروز یکشنبه 19 آذرماه در مراسم افتتاحیه مرکز پایش مراقبت‌های درمانی در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اظهار داشت: مرکز پایش مراقبت‌های درمانی با هدف پایش شبانه‌روزی اورژانس‌های بیمارستانی اعم از دولتی و خصوصی ازطریق مانیتورینگ، هدایت و ساماندهی نقل و انتقال بیماران در داخل و خارج استان در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل راه‌اندازی شد.

وی گفت: این مرکز برای ساماندهی نقل و انتقال بیماران، دریافت و رسیدگی اولیه و پیگیری شکایات تلفنی مردمی در امور درمان، ثبت آمار تخت خالی و اشغال شده تمامی مراکز درمانی درهر شیفت کاری جهت هدایت هدفمند بیماران اعزامی، پیگیری روند درمان گروه های پرخطر، پیگیری مشکلات بیمارستانی ازجمله خرابی تجهیزات و اطلاع رسانی شیوع بیماری‌های واگیردار راه‌اندازی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل بیان کرد: فضاهای موجود بهداشتی و درمانی در استان با توجه به حجم شناور مراجعات مردمی و مسافران که براساس آمار میانگین ماهانه بالغ بر 50 هزار نفر در طول سال برآورد می‌شود و در زمان‌های پیک مسافر ارائه خدمات بهداشتی و درمانی و فوریت های پزشکی افزایش می‌یابد باید پاسخگوی نیاز مراجعین باشد.

اخوان‌اکبری تصریح کرد: علی‌رغم اینکه دانشگاه نیروهای تخصصی در پنج رشته داخلی، پوست، کودکان، رادیولوژی، زنان راه‌اندازی کرده و خدمات پاراکلینیکی نیز در مرکز بهداشتی درمانی به مردم ارائه می‌شود ولی باز هم ضرورت دارد فضاهای موجود گسترش یابد تا بتوانیم مشکلات موجود در این زمینه را برطرف کنیم.

وی اظهار کرد: برای ایجاد بسترهای لازم برای گسترش فضاهای بهداشتی و درمانی و گسترش مراکز درمانی این مراکز در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار می‌گیرد که در این خصوص چندین منطقه مورد بازدید قرار گرفته است.

901

کد خبر: 882517

وب گردی

وب گردی