ترقی: دستگاه دیپلماسی کشور در مقابل انگلیس رفتاری منفعل دارد/ محتاج پوندهای انگلیسی نیستیم

معاون امور بین الملل حزب موتلفه اسلامی تاکید کرد: رفتار دستگاه دیپلماسی ما باید به گونه ای باشد که سرمداران انگلیسی فکر نکنند ملت و جمهوری اسلامی محتاج چند میلیون پوندی هستند که ایران از آن ها طلب دارد.

حمیدرضا ترقی معاون امور بین الملل حزب موتلفه اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز با تاکید بر خوی استعماری انگلیسی ها در قبال ایران و کشورهای منطقه اظهار داشت: خیانت های انگلیسی ها به ملت ایران در طی 100 سال اخیر کم نبوده است؛ مسائلی از قبیل جزایر سه گانه خلیج فارس، نفت و فتنه 88 و انوع اقسام اقداماتی که به اشکال مختلف توسط انگلیسی ها در داخل کشور پیاده سازی شده است.

وی افزود: 2 عنصر جاسوسی که در ارتباط با انگلیس هستند و دستگیر شده اند برای این کشورها تاکنون آثار و ثمرات زیادی را داشته اند؛ خانم "نازنین زاغری" بر اساس اعتراف مسئولان انگلیسی برای براندازی نرم نظام جمهوری اسلامی از طریق آموزش خبرنگاران وارد عمل شده بود و همچنین آقای" کمال فروغی" سال های طولانی در وزارت نفت مشغول به کار بوده و مسائل نفتی کشور را به انگلیسی ها گزارش داده است.

ترقی ادامه داد: حضور این 2 جاسوس خسارت های زیادی را به نظام وارد کرده و این خسارات تا حدودی جبران نا پذیر است. انگلیسی ها با نهایت پرورویی و گستاخی و رفتاری بسیار زننده که حتی مراعات ضوابط دیپلماتیک را نیز در دیدارهای خود نمی کنند، می خواهند آن پولی را که به ما بدهکار هستند با 2 جاسوسی که اسرار کشور را به بیگانگان گزارش داده اند معاوضه کنند.

معاون امور بین الملل حزب متولفه تاکید کرد: این نوع رفتار تحقیر آمیز انگلیس چیزی جز ذلت برای ملت ما ندارد؛ من نمی دانم چرا مسئولین دیپلماسی کشور و دولت تا این حد در مقابل انگلیس کرنش نشان می دهند و منفعل برخورد میکنند. البته برخورد آقای لاریجانی با آقای جانسون و گله مندی که وی از رفتار انگلیس در قبال برجام مطرح کردند موضعی حداقلی بود که اتخاذ شد اما از پشت پرده مذاکرات وزارت خارجه با مقامات انگیسی هنوز هیچ اطلاعاتی بغیر از چند عکس در دسترس نیست.

وی با بیان این که ملت ایران همواره عزتمند بوده است تصریح کرد:مسئولان وزارت خارجه در این نوع مناسبات به هیچ وجه نباید عزت ملت ایران را خدشه دار کنند و نباید اجازه دهند که دولتی مثل انگلیس که نقش آن در فتنه و دیگر مسائل مشهود است با این نوع رفتارها ملت و مسئولین نظام جمهوری اسلامی ایران را تحقیر کند.

ترقی در پایان خاطر نشان کرد: رفتار دستگاه دیپلماسی ما باید به گونه ای باشد که سرمداران انگلیسی فکر نکنند ملت و جمهوری اسلامی محتاج چند میلیون پوندی هستند که ایران از آن ها طلب دارد.

302

کد خبر: 882519

وب گردی

وب گردی