اقدام آمریکا در قبال قدس بار دیگر مسئله فلسطین را پررنگ کرد

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین با انتقاد از برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس برای تلاش جهت عادی سازی رابطه با اسرائیل گفت: به رسمیت شناخته شدن قدس از سوی آمریکا توانست بار دیگر مسئله قدس را بحث اول در جهان کند.

به گزارش ایسکانیوز، ناصر ابوشریف صبح امروز(یک‌شنبه) در نشست بررسی ابعاد شناسایی قدس به عنوان پایتخت اسرائیل از سوی آمریکا گفت: بررسی این طرح زمینه سازی برای طرح‌های دیگر است. کوشنر هم تاکید کرد که این طرح زمینه‌ای برای برنامه‌های دیگر آنها است. پیشینه های این مسئله زیاد است. یک گرایش در آمریکا اعتقاد دارد وقتی کنگره تصمیمی می گیرد کل جهان آنرا پیاده کند و مردم فلسطین و سایرین حقی ندارند و حق آن چیزی است که ملت و مجلس آمریکا بر دیگران تحمیل می‌کنند. ترامپ می‌خواهد هم فشارهایی که در داخل به او وارد می‌شود را خنثی کند هم نظر مثبت لابی صهیونیستی را داشته باشد. در همین راستا ترامپ تغییر پایتخت رژیم صهیونیستی را به رسمیت شناخت.
نماینده جنبش جهاد اسلامی با بیان اینکه متاسفانه جهان عرب دچار تشدد شده و همین چندستگی باعث چنین تصمیماتی شد گفت: برخی کشورهای عرب فشار زیادی بر فلسطینی ها آوردند تا منویات آمریکا را بپذیرند و همین فشارها عاملی شد تا آمریکا به راحتی تغییر پایتخت به قدس را بپذیرد.

ابوشریف خاطرنشان کرد: خطرات زیادی به دنبال این تصمیم سید حسن نصر الل گفت این یک بالفور جدید است. رژیم صهیونستی هر لحظه می تواند فلسطینی های ساکن مسجد القصی را اخراج کند چون آنها به افراد مقیم تبدیل می شوند.
وی ادامه داد: اگر اجازه اجرای این طرح به آمریکا برای اجرای برنامه هایش که به مسلمانان ضربه می زند داده شود شاید این امر شر مطلق نباشد و بتواند خوب را از بد جدا کند.
نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین افزود: رویکردهای آمریکا بیش از پیش در گفتگو های به اصطلاح صلح مشخص شد. این نوع گفت‌وگوها نتیجه نخواهد داشت. آمریکا و اسرائیل اجازه ساخت کشور فلسطین در کرانه باختری را نمی دهند ولی متاسفانه برخی کشورهای عرب و اسلامی به سمت عادی سازی روابط رفتند. چطور می شود مردمی از خارج آمده و دست به کشتار بزنند و بگویند دموکرات هستند. وقتی ۶‌ و نیم میلیون یهودی در ۶ درصد فلسطین و ۶ میلیون اسرائیلی در بقیه خاک فلسطین زندگی می کنند.
ابوشریف گفت: بحران فعلی فوایدی دارد مثل احیای جبهه مقاومت در منطقه با این اقدام آمریکا بار دیگر مسئله فلسطین مسئله اصلی شد.

304

کد خبر: 882556

وب گردی

وب گردی