مدارس در معرض خطر مواد مخدر در خوزستان شناسایی شدند

مدیرکل اداره آموزش و پرورش خوزستان از شناسایی مدارس استان که در مناطق پرخطر و در معرض مواد مخدر قرار دارند، خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، محمد تقی‌ زاده در نشست کمیته فرهنگی و پیشگیری و سازمان‌ های مردم‌ نهاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خوزستان عنوان کرد: آموزش و پرورش استان در برنامه ریزی و دستورکاری مشخص اقدام به شناسایی مناطق آسیب پذیر و تقسیم نقشه خطر پذیری در اینگونه مناطق کرده که این اقدام به عنوان فعالیت اصلی و اساسی ما در راستای کاهش مصرف مواد مخدر در حوزه آموزش و پرورش محسوب می شود.

وی با بیان اینکه شناسایی این مناطق منجر به ۳۲۳ نقطه آسیب پذیر شده است، ادامه داد: در بین این مناطق تعداد یک هزار مدرسه وجود دارد که به عنوان مدارس در معرض خطر مواد مخدر تعریف می شوند.

تقی زاده تاکید کرد: برای شناسایی این تعداد مدرسه و نقاط پرخطر، پروژه تحقیقاتی و علمی بسیار ویژه ای در آموزش و پرورش انجام شد و نیاز است مسئولان مربوطه در اینگونه مناطق، حساسیت های بیشتری داشته باشند.

مدیرکل اداره آموزش و پرورش خوزستان تصریح کرد: استان خوزستان با داشتن یک میلیون دانش آموز به عنوان سومین استان کشور از نظر جمعیت آموزشی است و با توجه به این تعداد دانش آموز، آموزش و پرورش را می توان به عنوان بهترین مجری اجرای برنامه های فرهنگی و پیشگیرانه در زمینه مبارزه با مواد مخدر دانست.

تقی زاده با تاکید بر اینکه اجرای برنامه های پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر در سطح آموزش و پرورش و نیز مخاطبان این آموزش ها یعنی جمعیت سه میلیون نفری دانش آموزان، اولیا، مربیان و معلمان استان، نیاز به حمایت های مالی دارد، گفت: آموزش و پرورش ظرفیت بسیار مناسبی برای این آموزش ها است و باید از این فرصت در راستای کاهش آسیب های اجتماعی موجود در استان استفاده کرد.

وی بیان کرد: آموزش و پرورش از ابتدای سال جاری تاکنون اجرای برنامه های آموزشی متعددی را برای دانش آموزان و اولیا در پیش گرفته است که امیدواریم با ادامه حمایت هایی که صورت می گیرد، بخشی از آسیب های به وجود آمده ناشی از مواد مخدر در سطح استان کاهش پیدا کند.
706

کد خبر: 882602

وب گردی

وب گردی