مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش پزشکی افتتاح شد

مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش پزشکی (نصر) و مرکز ملی مهارتی و حرفه ای علوم پزشکی با حضور وزیر بهداشت افتتاح شد.

به گزارش ایسکانیوز، تشکیل این مرکز در دویست و چهل و هفتمین جلسه شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی کشور در تیرماه 94 به تصویب رسید و در سال 95 موافقت قطعی آن انجام شد.

با همکاری بیمارستان قلب شهید رجایی یک ساختمان 5 طبقه برای راه اندازی این مرکز، اختصاص یافت.

از مهمترین وظایق مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش پزشکی می توان به تعیین جهت راهبردی پژوهش در آموزش پزشکی، اولویت گذاری پژوهشی و نظارت بر انجام طرح های تحقیقاتی مصوب شده نام برد.

تحقیقات در این مرکز در 4 گروه تحقیقات ملی، راهبردی، کلان و سیاستی تقسیم بندی شده و این مرکز سه نوع گرانت پژوهشی نیز به پژوهشگران ارائه می دهد.

واحدهای تشکیل دهنده مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش پزشکی شامل واحد مدیریت و ترجمان دانش، افق یابی و آینده نگری، نیازسنجی و اولویت گذاری، برون سپاری و نظارت، توانمندسازی و توسعه ارتباطات، تحلیل سیاستی و ارزیابی فناوری های آموزشی است.

این مرکز همچنین دارای کمیته های تخصصی آموزش مجازی، برنامه ریزی درسی، ارزشیابی و روانشناسی شناختی است.

مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش پزشکی(National Agency for Strategic Research in Medical Education) تا کنون دو فراخوان داشته که در فراخوان اول با اولویت تحول در آموزش پزشکی از 15 اسفند 95 تا 31 اردیبهشت امسال، 483 طرح تحقیقاتی، دریافت کرده که از این بین، 165 طرح مصوب و 120 طرح در نهایت به عقد قرار انجامیده است همچنین در فراخوان دوم از اول شهریور تا 15 آبان ماه سال جاری، 91 طرح را دریافت کرده است.

701

کد خبر: 882605

وب گردی

وب گردی