پیش بینی رشد 30 درصدی تولید اتان در مجتمع گاز پارس جنوبی در سال جاری

مجتمع گاز پارس جنوبی سال گذشته نزدیک به 64 درصد گاز مورد نیاز کشور را تولید کرده که این میزان در سال جاری، به حدود 70 درصد رسیده است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ به نقل از روابط ‌عمومی شرکت ملی گاز ایران، مسعود حسنی، مدیر عامل مجتمع گاز پارس جنوبی با اعلام این خبر، اظهار داشت: یکی از اصلی‌ترین رسالت‌های این مجتمع، تولید محصولات با ارزش افزوده از گاز طبیعی است که در سال‌های اخیر در افزایش تولید این محصولات در پارس جنوبی رشد چشمگیری مشاهده شده است.
به گفته حسنی، پیش‌بینی می‌شود، تولید اتان در سال جاری به‌ عنوان یکی از استراتژیک‌ترین محصولات پالایشگاه‌های گاز پارس جنوبی، نسبت به سال 95، نزدیک به 30 درصد رشد داشته باشد.
او تصریح کرد: این میزان رشد برای سال 97 در مقایسه با سال 95 نیز نزدیک به 37 درصد پیش‌بینی می‌شود که رشدی چشمگیر است و تحولی عظیم در صنعت پتروشیمی ایجاد خواهد کرد.
مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: میزان اتان تولیدی در سال 95 بیش از 2 میلیون و 315 هزار تن بوده که پیش‌بینی می‌شود در سال جاری این میزان به حدود 3 میلیون و 30 هزار تن افزایش یابد.
حسنی در ادامه با اشاره به این که این افزایش تولید با توجه به توسعه فازهای پارس جنوبی صورت گرفته است، توضیح داد: راه‌‌اندازی فازهای جدید در پارس جنوبی دلیل اصلی این افزایش تولید است اما این را نیز نباید فراموش کرد با فعالیت‌های صورت گرفته در تعمیرات اساسی پالایشگاه و بهبود وضعیت و کیفیت تولید نیز، درصدی بر تولید اتان مجتمع افزوده شده است.
به گفته او، میزان اتان تولیدشده در پارس جنوبی در سال 90 بیش از یک میلیون و 120 هزار تن بوده که پیش‌بینی می‌شود این میزان در سال 97 به 3 میلیون و 316 هزار تن برسد که این آمار نشان می‌دهد در طول کمتر از 7 سال، تولید اتان در پارس جنوبی 3 برابر شده است.
402

کد خبر: 882676

وب گردی

وب گردی