«جامعه شناسی شهر و  شهروندی» خواندنی شد

کتاب «جامعه شناسی شهر و  شهروندی» توسط سازمان چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی با همکاری واحد دماوند منتشر شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، در این کتاب دو موضوع مهم و مرتبط با هم تحت عنوان «جامعه شناسی شهر و شهروندی» در متن و زمینه اجتماعی و فرهنگی جامعه ایران مورد واکاوی قرار گرفته است.

حقوق شهروندی در کشور ایران از مهمترین مباحثی است که در این کتاب در معرض نقد و بررسی قرار گرفته است. با رشد و گسترش شهرنشینی در ایران طی سال های اخیر، علاوه بر تسلط سبک زندگی شهری بر جامعه ایران شاهد گسترش جامعه شهروندی به ویژه در کلان شهرها و شهرهای بزرگ هستیم و این جامعه شهروندی توانسته تأثیرات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی قابل توجهی بر زندگی و بود و باش مردم از خود بر جای بگذارد و موجب توسعه زیست جهان های متنوع و متکثری نیز بشود.

کتاب حاضر شامل 8 فصل است در این رابطه فصل اول به واکاوی جستارهای مفهومی مرتبط با عنوان کتاب پرداخته است. فصل دوم به جستارهای نظری درباره شهر و شهروندی، فصل سوم سیر تاریخی شهروندی در جهان و ایران، فصل چهارم به موضوع شهروندی و مشارکت اجتماعی همچنین فصل پنجم با عنوان شهروندی و مدیریت شهری تنظیم شده است. در فصل 6 موضوع شهروندی و سلامت اجتماعی به بحث گذاشته شده است در ادامه فصل هفتم با محوریت فرهنگ شهروندی است و فصل هشتم نیز با محوریت آموزش شهروندی تنظیم شده است.

کتاب «جامعه شناسی شهر و شهروندی» تالیف ابراهیم شیخ زاده مرند، محمد باقر تاج الدین، سید علی رحمان زاده در 319 صفحه با قیمت 295000 ریال، توسط سازمان چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی با همکاری واحد دماوند منتشر شده است.

502

کد خبر: 882708

وب گردی

وب گردی