معرفی پژوهشگران برتر استان قم

۲۷ پژوهشگر برتر استان قم در مراسمی معرفی و از آن‌ها تجلیل شد.

به گزارش ایسکانیوز، مراسم تجلیل از پژوهشگران برتر استان ظهر امروز با حضور صادقی استاندار قم، آیت‌الله دیرباز عضو مجلس خبرگان رهبری و رئیس دانشگاه قم، ابوالفضل ایرانی‌خواه رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم و جمعی از مدیران استانی به همراه پژوهشگران برتر و نمونه قم در سالن شهید مفتح دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد.

در این مراسم رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم اظهار داشت: استان قم در بسیاری از علوم اسلامی و اجتهادی در جهان بینظیر بوده که لازم است تا در دیگر علوم نیز سرآمد و نمونه شود که این کار نیز با نخبه پروری و توجه به نخبگان قابل‌دستیابی است.

ایرانی‌خواه افزود: نائل شدن به‌عنوان مرجعیت علمی و فناوری در سطح جهان نیازمند توجه به علم مؤثر و تقویت و هدایت پژوهش ها در راستای نیازهای واقعی جامعه است که ازجمله منویات مهم رهبری نیز هست.

وی تصریح کرد: جایگاه پانزدهمی علمی دنیا برای کشور ایران در راستای عمل به منویات رهبری حاصل‌شده و اگر می‌خواهیم که در عرصه علم و فناوری نیز به مرتبه‌ای از مرجعیت نائل شویم باید به سمت‌وسوی پژوهش‌های کیفی محور حرکت کنیم.

معاون پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در این مراسم افزود: باید شاخص‌های انتخاب پژوهشگران برتر به‌سوی کیفی شدن حرکت کند همچنین لازم بوده تا شاخص‌های انتخاب پژوهشگران برتر نیز به‌صورت تفصیلی ابلاغ شود تا پژوهشگران این شاخص‌ها را در کارهای پژوهشی خود مدنظر داشته باشند.

حسین ثقفی ادامه داد: با توجه به تنوع و گستره بالای موضوع پژوهش تفاوت‌ها و معیارهای متفاوتی در انتخاب پژوهشگران خواهد بود، اما به نظر می‌رسد باید شاخص‌های یکسانی نیز برای انتخاب پژوهشگران برتر استانی مشخص شود و در انتخاب نفرات برتر بخش‌های مختلف موردتوجه قرار گیرد.

وی عنوان کرد: آن چیزی که درزمینه پژوهش مهم و مؤثر بوده جنبه کاربردی و کیفی محوربودن آن‌هاست که درنهایت به افزایش سطح کیفی زندگی شهروندان خواهد انجامید، همچنین برای اینکه نتایج حاصل از پژوهش‌ها کاردی و کیفی شود باید پژوهش‌ها پروژه محور انجام شده که نیازمند هیچ‌گونه هزینه اضافی نیز نخواهد بود.

گفتنی است از 76 پرونده پژوهشی ارسال‌شده به دبیرخانه 27 طرح پژوهشی مورد تجلیل قرار گرفت.

مجید بصیرنیا، رضا نوشیروانی، سیدمهدی حسینی، فاطمه جدایی، علیرضا محب‌علی، حمیدرضا یوسف‌زاده، ابوالفضل محمودبیگی، طاهر رجایی، بابک میر تمیزدوست، هوشنگ ملاحبیبی، محمد مؤمنی، اقدس نیکوروش، مهدی اکبری، زینب عباسی‌زاده، طهورا داوودآبادی، مهیار خانی‌مقدم، محمدمهدی طباخی، علی جوادی و محمد علیمردانی حائز رتبه های برتر شدند.

901

کد خبر: 882767

وب گردی

وب گردی