وضعیت ۸۰ درصد راه‌های شهرستان سیاهکل نامناسب است

فرماندار سیاهکل با انتقاد از مناسب نبودن بیش از ۸۰ درصد از راه‌های شهرستان سیاهکل گفت: شهرستان سیاهکل شهرستانی طولی و با ۵۲ هزار کیلومتر مربع مساحت است و باید به وضعیت راه‌های آن رسیدگی شود.

به گزارش ایسکانیوز، رضا اسلامی ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی استاندار گیلان با بخشداران، شهرداران، دهیاران و شوراهای اسلامی شهرستان سیاهکل اظهار داشت: با ایجاد بنگاه‌های اقتصادی کوچک می‌توان وضعیت اقتصادی شهرستان را بهبود بخشید.

فرماندار سیاهکل با تاکید بر لزوم صیانت از جنگل‌های شهرستان سیاهکل گفت: این شهرستان دارای جنگل‌های هیرکانی است که لازم است با ایجاد تورهای گردشگری، هتل‌ها و کمپ‌ها از امکانات گردشگری آن استفاده شود.

اسلامی با تاکید بر اینکه برداشت بی‌رویه از معادن موجود در شهرستان باید مدیریت شود افزود: از سازمان صنعت، معدن و تجارت می‌خواهیم تا برداشت‌کنندگان از معادن را موظف کند در صورت بروز خسارت برای راه‌ها و جاده‌ها، آن را جبران کنند.

وی با اشاره به لزوم رسیدگی به وضعیت راه‌های شهرستان سیاهکل به‌ویژه مسیر بازکیاگوراب به سیاهکل گفت: متاسفانه در حال حاضر شاهد رشد تلفات جاده‌ای هستیم و علاوه بر این سبب می‌شود تا سرمایه‌گذاران نیز دچار تردید شوند.

فرماندار سیاهکل با تاکید بر لزوم نگاه ویژه به مسئله توسعه این شهرستان افزود: گردشگری و کشاورزی دو حوزه اصلی برای توسعه شهرستان است اما در حال حاضر میزان برخورداری و اسنفاده مردم از این دو حوزه نزدیک به صفر است.

اسلامی با اعلام اینکه 55 درصد جمعیت شهرستان سیاهکل روستانشین هستند اعلام کرد: سازمان منابع طبیعی و بنیاد مسکن انقلاب باید هماهنگی لازم جهت ارائه سند روستایی را انجام دهند تا از مهاجرت روستاییان به شهرها جلوگیری شود.

فرماندار سیاهکل با انتقاد از مناسب نبودن بیش از 80 درصد از راه‌های شهرستان سیاهکل ابراز داشت: شهرستان سیاهکل شهرستانی طولی و با 52 هزار کیلومتر مربع مساحت است و باید به وضعیت راه‌های آن رسیدگی شود.

وی با اعلام اینکه این شهرستان تا پایان امسال به‌عنوان شهرستان سبز معرفی می‌شود گفت: اختلاف سطح موجود در مناطق مختلف شهرستان سبب می‌شود تا شیرابه زباله به خیابان‌ها وارد شده و مشکلات بهداشتی به وجود بیاورد که باید آن را رفع کرد.

اسلامی با تاکید بر لزوم توجه ویژه به روستانشینان ساکن در شهرستان سیاهکل اظهار داشت: شهرستان سیاهکل 46 هزار و 957 نفر جمعیت دارد که باید جلوی رشد شهرنشینی روستاییان آن را گرفت.

901

کد خبر: 882770

وب گردی

وب گردی