طرح تحول سلامت بدون نسخه جدید دچار مشکل می شود

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با تاکید بر اینکه باید برای طرح تحول سلامت نسخه جدید پیچید، گفت: این طرح بدون نسخه جدید نمی تواند به سلامت مسیر خود را طی کند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مهر، حمیدرضا حاجی‌بابایی در تشریح دستور کار روز یک شنبه فراکسیون ولایی مجلس، افزود: در نشست امروز با حضور وزیر بهداشت مشکلات طرح تحول سلامت بررسی و راهکارهای لازم برای مدیریت این مشکلات ارائه شد.

وی با بیان اینکه طرح تحول در سال های اخیر با مشکلاتی مواجه شده است، گفت: نمایندگان در نشست امروز علت این مشکلات را از وزیر بهداشت جویا شدند و وزیر نیز پاسخ های شفاف و روشنی را ارائه کرد.

حاجی بابایی یادآور شد: وزیر بهداشت معتقد بود منابعی که برای طرح تحول سلامت پیش بینی شده پایدار نبوده به ویژه اینکه در طول سال های اخیر سهم وزارت بهداشت از یارانه ها پرداخت نشد.

وی افزود: از سویی سهم وزارت بهداشت از بودجه ۹۷ مناسب نیست و مبنا تخصیص بودجه سال ۹۳ قرار داده شده و تا سال ۹۷ هر سال ۱۰ درصد به این بودجه اضافه و در نهایت در مجموع ۳ هزار میلیارد کسری خواهیم داشت.

حاجی بابایی ادامه داد: از آنجایی که بودجه سلامت در سال ۹۶ نسبت به ۹۵ تنها دو درصد رشد داشت به نظر می رسد بودجه ۹۷ نسبت به ۹۳ سه درصد کاهش پیدا کند، بنابراین با این روند و با توجه به بودجه در نظر گرفته شده وزیر بهداشت بر این عقیده بود که باید بودجه لازم در اختیار وزارت بهداشت قرار گیرد یا باید به نوعی خدمات رسانی محدود شود.

وی ادامه داد: بنابراین اگر قرار باشد وضعیت به این شکل پیش برود نارضایتی ها از طرح تحول سلامت افزایش و این طرح دچار وضعیت نابسمانی خواهد شد.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: البته قاضی زاده هاشمی به دو برابر شدن بیمه شدگان نیز اشاره داشت.

وی با بیان اینکه وزیر بهداشت عملکرد مجلس در زمینه طرح تحول سلامت را مثبت ارزیابی کرد، یادآور شد: ایشان بر این عقیده بوده که مصوبات مجلس خوب است اما بودجه لازم برای اجرا در اختیار وی قرار داده نمی شود و بعد از گذشت ۱۰ ماه هنوز مبلغی از مصوبات به وزارت بهداشت پرداخت نشده است و از سویی بودجه های مصوب مجلس نیز تخصیص داده نشده است بنابراین نارضایتی وزارت بهداشت مربوط به مجلس نبوده بلکه اعتبارات مصوب در اختیار این دستگاه قرار نمی گیرد.

حاجی بابایی با بیان اینکه مجلس همکاری لازم را برای رفع مشکلات بودجه ای طرح تحول سلامت خواهد داشت، تصریح کرد: تمامی نمایندگان برای کمک به طرح تحول سلامت اعلام آمادگی کردند اما مجلس یک طرف قضیه است و همکاری دولت به طور قطع مهمتر است.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس، با تاکید بر اینکه باید برای طرح تحول سلامت نسخه جدید پیچید، گفت: این طرح بدون نسخه جدید نمی تواند به سلامت مسیر خود را طی کند.

705

کد خبر: 882812

وب گردی

وب گردی