ایران همواره از جایگاه والای قبله نخست مسلمانان دفاع خواهد کرد

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل گفت: ایران همواره از جایگاه والای قبله نخست مسلمانان دفاع خواهد کرد.

به گزارش ایسکانیوز حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین‌الملل در دیدار «سعود بن احمد البروانی» سفیر عمان در تهران با اشاره به پیشینه روابط مثبت میان دو کشور ایران و عمان، گفت: روابط ممتاز و دوستانه‌ای در همه عرصه‌ها بین تهران و مسقط برقرار است.

وی افزود: عمان نقش برجسته‌ای در کمک به حل و فصل مسائل و مشکلات منطقه‌ای و بین‌المللی داشته است که ما از این نقش ارزشمند قدردانی می‌کنیم.

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل با اشاره به اظهارات اخیر رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر اعلام قدس به‌عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره از حقوق ملت مظلوم فلسطین و جایگاه والای قبله نخست مسلمانان دفاع کرده و خواهد کرد.

امیر عبداللهیان تصریح کرد: قدس متعلق به جهان اسلام و همه کشورهای اسلامی است و ما در کنار دیگر کشورهای اسلامی مخالف شکل‌گیری چنین اقدامی هستیم.

همچنین «سعود بن احمد البروانی» سفیر عمان در تهران نیز در این دیدار با استقبال از افزایش تماس‌های مقامات سیاسی و پارلمانی دو کشور، تداوم مشورت‌های پارلمانی و سیاسی دو کشور را در کمک به حل بحران‌های منطقه‌ای سازنده دانست.

وی، همچنین بر به‌کارگیری راه‌حل سیاسی و گفت‌وگو جهت برون‌یافت از مشکلات منطقه تأکید کرد.

طرفین در این دیدار در رابطه با برخی مسائل مورد علاقه بحث و تبادل نظر کردند.

کد خبر: 882832

وب گردی

وب گردی