بی بی سی: دیدار جانسون با روحانی امیدبخش است

شبکه بی بی سی موافقت حسن روحانی برای دیدار با وزیر خارجه انگلیس را برای هیئت انگلیسی اعزامی به ایران، امیدوار کننده خواند.

به گزارش ایسکانیوز ، «بوریس جانسون» وزیر خارجه انگلیس در دومین روز سفر خود به تهران با حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو می کند.

شبکه بی بی سی با اعلام این خبر موضوع اصلی این دیدار را درخواست جانسون برای آزادی شهروند انگلیسی بازداشت شده در ایران دانست.

در همین رابطه «جیمز رابینز» خبرنگار حوزه دیپلماسی شبکه بی بی سی گزارش داد که جانسون روز گذشته در دیدار با «محمد جواد ظریف» همتای ایرانی خود به صورت شفاف در این خصوص گفتگو کرده است.

به نوشته رابینز، وزیر خارجه انگلیس قصد دارد در دیدار امروز خود با حسن روحانی نیز پیگیر آزادی «نازنین زاغری» (محکوم امنیتی محبوس در ایران) شود.

این در حالی است که موافقت رئیس جمهوری ایران با این دیدار، برای هیئت دیپلماتیک انگلیسی امیدوار کننده بوده است و اعضای این هئیت آن را به فال نیک گرفته اند.

گفتنی است به دنبال دیدار دیروز وزیر خارجه انگلیس با همتای ایرانی‌ اش در تهران، روزنامه ایندیپندنت به نقل از سخنگوی وزارت خارجه انگلیس اعلام کرد که گفتگوهای جانسون با طرف ایرانی درباره پرونده نازنین زاغری «صریح» بوده است.

سخنگوی وزارت خارجه انگلیس در این باره اعلام کرد: طرفین طیف گسترده‌ ای از مسائل موجود در روابط فیمابین را مورد بررسی قرار دادند و موانع موجود در مسیر روابط طرفین صراحتاً مورد بحث قرار گرفت.

کد خبر: 882850

وب گردی

وب گردی