تمام روستاییان زلزله زده کانکس تحویل می گیرند/علت زمان بر بودن آوار برداری ها

معاون استاندار کرمانشاه با بیان این که قرارگاه خاتم الانبیاء اعلام کرده است که این هفته حداقل روزی 200 تا 250 کانکس تحویل مردم زلزله زده خواهد داد، گفت: انتظار می رود طی 4 هفته آینده هشت هزار کانکس سپاه در روستاها به مردم تحویل داده شود.

مجتبی نیک کردار با بیان این که قرار برآن بوده که قرارگاه خاتم الانبیا برای روستاییان زلزله زده کرمانشاه کانکس بسازد، در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: خوشبختانه قرارگاه خاتم الانبیاء بعد از کارهای اولیه از جمله تجهیز کارگاه ها و آوردن نیروها پای کار از 8 هزار مورد تعهدی که برای کمک به زلزله زدگان داده بود 5500 سکو برای زیرکانکس ها آماده کرده است.

تحویل 1100 کانکس به روستاییان از سوی قرارگاه خاتم الانبیاء

وی با بیان این که 1100 کانکس توسط قرارگاه خاتم الانبیا تکمیل و تحویل مردم داده شده، ادامه داد: این قرارگاه تاکنون 2600 اسکلت فلزی کانکس ها را نصب و 1700 مورد دور این اسکلت فلزی ها را نصب کرده به آن معنا که فقط درب و پنجره و کارهای تکمیلی کانکس ها مانده است.

تا 4 هفته آینده تمام روستاییان کانکس تحویل خواهند گرفت

معاون استاندار کرمانشاه با اشاره به جلسه ستاد بحران روز گذشته یکشنبه 19 آذر ماه تصریح کرد: در این جلسه قرارگاه خاتم الانبیا اعلام کرد که این هفته حداقل روزی 200-250 کانکس تحویل مردم خواهد داد؛ با این روند انتظار می رود طی 4 هفته آینده هشت هزار کانکس سپاه در روستاها به مردم تحویل داده شود.

نیک کردار با اشاره به این که تاکنون 1500 کانکس به مردم روستاها تحویل داده شده است، ابراز داشت: کل 2500 کانکس از سوی سپاه و از سوی اهدایی های مردم توزیع شده است.

وی ادامه داد: 12 هزار نفر از روستاییان یعنی حدود 25 درصد فاقد کانکس هستند و انشالله طی 4 هفته آینده 75 درصد دیگر کانکس تحویل خواهند گرفت.

معاون استاندار کرمانشاه در رابطه با جلوگیری از ورود آب باران به چادرهای زلزله زدگان، اظهار داشت: ما به مردم اطلاع رسانی کرده ایم که اطراف چادرها را گودبرداری کنند تا در صورت بارندگی، باران به دور چادرها هدایت شود و به داخل چادر نفوذ نکند.

وی ادامه داد: همچنین مردم اعلام کرده ایم که کف چادرها مقداری بلند و عایق بندی کنند که در حال حاضر زیر چادرها پنل های چوبی قرار می دهند.

نیک کردار با ابراز امیدواری از این موضوع که تا 7-8 روز آینده بارندگی نخواهیم داشت، گفت: امیداوریم تا زمانی که مردم زیر کانکس ها نرفته اند بارندگی نداشته باشیم.

35 هزار واحد برای آواربرداری باقی مانده اند/ افزایش ماشین آلات آواربرداری در بنیاد شهید

معاون استاندار در رابطه با انتقاد برخی به عملکرد دیر برای آواربرداری، گفت: 35 هزار واحد باید آواربرداری شود که در مرحله اول واحدهایی که باید احداث شوند حدود 18 هزار است که تا به کنون3000 واحد طی 20 روز گذشته آواربرداری شده است.

وی ادامه داد: به بنیاد مسکن در جلسه ای که داشتیم اعلام کرده است تا ماشین آلاتش را افزایش دهد تا آواربرداری تسریع پیدا کند.

نیک کردار تصریح کرد: بنیاد مسکن در جلسه ستاد بحران اعلام کرده است که آواربرداری را عمدا دیرتر انجام می دهد تا مصالح خانه های تخریبی از جمله آجر، درب، پنجر و ... که قابل بازیافت هستند را از آوار جدا کرده و حداکثر استفاده را از آنها داشته باشند.

همچنین معاون استاندار گفت: بنیاد مسکن اعلام کرده است که در آوار برداری ها باید مصالح مورد بازیافت، بازیافت شود و نخاله ها برای کف پر کردن بنا مورد استفاده قرار گیرد و اضافه آن دور ریز شود که مزاحم طبیعت نشود و هم هزینه ها کاهش یابد.

901/900

کد خبر: 882852

وب گردی

وب گردی