زیباکلام: با روحانی بمانیم و بسوزیم و بسازیم

 نشست دانشجویی «دانشجو صفیر آزادی» عصر یکشنبه به مناسبت 16 آذر روز دانشجو در دانشگاه صنعتی امیرکبیر(پلی تکنیک تهران) برگزار شد.


به گزارش ایسکانیوز، نایب رییس مجلس شورای اسلامی در این نشست گفت: وضعیت دانشگاه ها در دولت دکتر حسن روحانی نسبت به دولت های نهم و دهم بهبود یافته است.
مسعود پزشکیان تصریح کرد: کسی از ما سئوالی نمی پذیرد، در نتیجه سخت است با دانشجویان صحبت کردن و سووالات آنها را پاسخ دادن.
وی گفت: ما رفتنی هستیم و فردا باید شما کشور را اداره کنید شما باید برای آن روز آماده باشید.
نایب رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: چه بخواهند و یا نخواهند این شما هستید که باید در آینده مملکت را اداره کنید، بنابراین آیا خودتان را آماده کرده اید؟ آیا اگر در قدرت قرار گیرید هم این سووال های آزادگی و عدالت طلبی را خواهید داشت.
پزشکیان خاطرنشان کرد: انقلابی بودن مهم نیست، بلکه انقلابی ماندن مهم است.
وی ادامه داد: افرادی هستند که یا مهارت، یا علم و یا انگیزه ای برای خدمت در جامعه ندارند و
بسیاری در خیلی از مواقع خود را ارزان می فروشند.
پزشکیان اظهار داشت: کشور را درست کردن کار ساده ای نیست و کنار گود نشستن راحت است، اما هنر این است که در داخل گود باشی و از باورهایت دست برنداری.
این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: با ناتوانی ها و ندانستن ها به جان هم افتاده ایم و دعوای قدرت، پست و مقام داریم.
وی افزود: حل مشکلات اجتماعی به این سادگی نیست، جوی که در دولت کنونی است با دوران احمدی نژاد قابل مقایسه نیست، هر چند که بهشت نشده، اما دانشجویان همین حرف ها را آن موقع نمی توانستند بزنند.
پزشکیان یادآور شد: تغییر رفتار طی دهه ها صورت می گیرد، بر اساس مطالعات علمی چند دهه وقت می گذارند تا رفتارها عوض شود، امام(ره) نیز می فرمود 20 سال طول می کشد تا رفتارها تغییر یابد.
وی یادآور شد: آمریکا با تمام همپیمانانش سعی داشت انقلاب را سرکوب کند اما دانشجویان نگذاشتند.
پزشکیان گفت: دشمنان انقلاب عناصر ارزشمند را از ما گرفتند و ما ماندیم با هزاران عیبی که در خودمان داریم.
وی افزود: انسان های خوب ما را شهید می کنند که شهدای هسته ای نمونه بارز اجیر کردن تروریست ها هستند، اگر بهشتی و مطهری بودند آیا اینگونه می شد، معلوم است که خوب ها را از ما گرفته اند.
پزشکیان یادآور شد: حرف های احمدی نژاد را که در دوران ریاست جمهوری اش می شنیدم احساس می کردم که به شعورم توهین می شود زیرا حرف هایش امکان پذیر نبود و به چهره آدم نگاه می کرد و دروغ می گفت.

** نمایندگان مجلس پیگیر مطالبات دانشجویان هستند
رئیس فراکسیون زنان دهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: نمایندگان مجلس پیگیر مسائل و مطالبات دانشجویان بخصوص دانشجویان ستاره دار بوده و هستیم.
پروانه سلحشوری افزود: دانشجویانی که ستاره دار شده اند و آنان را ستاره دار می نامند، اصلا سیاسی نبوده اند و دانشگاه در حال گذار از سوی کمی به سوی کیفی است و ما نمایندگان پیگیر مطالبات قشر نخبه جامعه هستیم.
وی گفت: دانشجو کسی است که طالب علم است و متاسفانه افزایش دانشگاه ها امروز منجر به مدرک گرایی شده، راه دانشگاه امروز به سمت کمیت است تا کیفیت.
سلحشوری با بیان اینکه چهار میلیون و 700 هزار نفر سال گذشته دانشجو داشتیم و امسال به این تعداد یک میلیون نفر اضافه شده، افزود: متاسفانه دانشگاه آزاد و پیام نور به صورت قارچ گونه جذب دانشجو دارند و بر همین اساس طالب علم واقعی را در این مراکز علمی نخواهیم یافت.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: امید جامعه، دانشجو است و دانشجویان نباید افسرده و دلسرد شوند، نباید از مردم فاصله بگیرند و بی تفاوت بمانند، بقای امروز دانشگاه به وجود دانشجوی سرزنده است.
وی افزود: روزگاری در دانشگاه در دوره ستمشاهی دانشجویان صفیر آزادی را سر می دادند و جان خود را فدای ایران کردند و به راحتی از همه چیز گذشتند برای اینکه ایران بماند.
سلحشوری تصریح کرد: استقلال حرف اول را در دانشگاه ها می زند و دانشجو باید به دنبال رسالت خود باشد، دانشجو چشم بینای جامعه است.

** اصلاح طلبان باید با روحانی بمانند
استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران نیز در این نشست تاکید کرد که اصلاح طلبان باید با جدیت به حمایت خود از دکتر روحانی و دولت دوازدهم ادامه دهند.
صادق زیباکلام در پاسخ به پرسش یکی از دانشجویان که پرسید سئوال مهم اصلاح طلبان این است که چرا رئیس جمهوری این گونه عمل می کند و آیا باید از او عبور کنیم یا نه؟، گفت: این پرسش اکنون در برخی محافل مطرح می شود اما به اعتقاد من باید با روحانی بمانیم و بسوزیم و بسازیم.
وی تصریح کرد: به لحاظ اخلاقی و با توجه به اینکه با حمایت اصلاح طلبان دکتر روحانی توانست 24 میلیون رای بیاورد، معتقدم اکنون هم باید با توجه به اعتماد مردم به اصلاح طلبان پیگیری کنیم تا دولت به تعهدات اجتماعی خود عمل کند.
این استاد دانشگاه همچنین با دیدگاه کسانی که معتقدند معاون اول رییس جمهوری برای پیروزی در انتخابات آینده، باید هم اکنون از دولت جدا شود، به شدت مخالفت کرد و هشدار داد: اگر اسحاق جهانگیری از دولت کناره گیری کند و اصلاح طلبان و فراکسیون امید از روحانی حمایت نکنند، یک احمدی نژاد دیگر در سال 1400 در کشور ظهور خواهد کرد.

منبع: ایرنا

کد خبر: 882859

وب گردی

وب گردی