کشورهای اسلامی به محکومیت شفاهی تصمیم ترامپ اکتفا نکنند

امام‌جمعه هندیجان گفت: کشورهای اسلامی فقط به محکومیت تصمیم ترامپ رئیس‌ جمهور آمریکا اکتفا نکنند و سفرای خود را فراخوانده و روابط تجاری را نیز قطع کنند.

به گزارش ایسکانیوز، شامگاه یکشنبه در جلسه ستاد نماز جمعه هندیجان با حضور امام‌ جمعه، فرماندار و اعضای ستاد نماز جمعه در دفتر امام‌ جمعه برگزار شد.

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین احمد ساری اصل امام‌ جمعه هندیجان در این جلسه اظهار داشت: تصمیم غلط، نابخردانه، ابلهانه استکبار جهانی جهت به رسمیت شناختن قدس شریف نخستین قبله مسلمانان جهان به‌عنوان پایتخت رژیم منحوس صهیونیستی را محکوم کرده و این مصیبت عظما را تسلیت عرض می‌کنیم.

وی افزود: یکی از مسائل بسیار مهم نماز جمعه تحلیل‌های سیاسی و اجتماعی روز جهان و کشور است که حتماً خطیب باید از تریبون نماز جمعه آن‌ها را برای عموم مردم بازگو کرده و همه را از پشت پرده‌های تفرقه‌افکنانه مستکبران آگاه سازد.

امام‌جمعه هندیجان بیان کرد: تنها نظام و انقلاب در جهان که با مسئله فلسطین گره‌ خورده و مراجع تشیع به آن حساس و پیگیر مسئله هستند جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب است.

وی گفت: انقلاب ما با فلسطین پیوند ناگسستنی دارد و در بدو پیروزی انقلاب اسلامی نخستین هیئت برای تبریک نزد حضرت امام خمینی (ره) به تهران آمده و پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی را تبریک گفتند هیئت فلسطینی بودند.

تصمیم ترامپ دیوانه خبیثانه و ابلهانه است

ساری اصل عنوان کرد: دستور خبیثانِ رئیس‌جمهور دیوانه آمریکا در استقرار سفارت این کشور در قدس شریف مردود بوده و این اهانت آشکار است. ترامپ نقاب از چهره شیطانی آمریکایی‌ها برداشت و به جهانیان نشان داد.

وی افزود: برخی کشورهای عربی، عبری، غربی همانند بحرین در حال ایجاد روابط اقتصادی و تجاری با اسرائیل هستند، کشورهای اسلامی به محکومیت‌ها اکتفا نکنند و به فراخوان سفرای خود اقدام کرده و روابط تجاری، اقتصادی را با آمریکا و اسرائیل قطع کنند.

امام‌جمعه هندیجان بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران علناً از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون از فلسطین حمایت کرده و این حمایت‌ها تا آزادی قدس شریف ادامه دارد. مستکبران از محکومیت‌های ایران و حزب‌الله در خصوص فلسطین می‌ترسند.

بهمن دادفر رئیس ستاد نماز جمعه هندیجان در این جلسه اظهار داشت: از همه اعضای ستاد نماز جمعه که چندین سال است، خالصانه، صادقانه و بدون هیچ چشم‌داشتی در خدمت نماز جمعه هستند تشکر و قدردانی می‌کنم.

وی افزود: خدمت به نمازگزاران در مصلای نماز جمعه یکی از افتخارات اعضای ستاد ما در هندیجان است، ستاد نماز جمعه میانگین ماهیانه جلسات برقرار کرده و مشکلات فرهنگی را بررسی و به امام‌جمعه شهرستان منتقل می‌کند.

فرمانداری برای شرکت در جلسات ستاد نماز جمعه یک رابط معرفی کند

رئیس ستاد نماز جمعه هندیجان بیان کرد: در جهت شرکت در جلسات ستاد نماز جمعه فرمانداری یک رابط معین تا نقطه نظرات اعضای ستاد به فرماندار منتقل شود. از فرماندار خواستاریم جلسات مستمر با دست‌اندرکاران فرهنگی، مذهبی، داشته باشد.

وی گفت: برنامه‌های فرهنگی با نظارت امام‌جمعه و فرماندار اجرایی شود. برای اجرای برنامه‌های فرهنگی، مذهبی نیاز به بودجه اندک داریم که از مسئولان به ویژه فرماندار خواستاریم در این موارد با ما همکاری کند.

901

کد خبر: 882879

وب گردی

وب گردی