اردوغان رژیم صهیونیستی را تروریست خواند

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه طی سخنانی در جمع مردم شهر سیواس اظهار داشت که اسرائیل، دولتی اشغالگر و تروریست است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه طی سخنانی گفت: «فلسطین از سال 1947 تاکنون اشغال شده است. اسرائیل، دولتی اشغالگر و تروریست است. آقای ترامپ، ما اشتباه شما را مرتکب نخواهیم شد».

اردوغان در ادامه گفت: «اتخاذ تصمیم آمریکا درخصوص اعلام قدس به عنوان پایتخت اسراییل علی‌رغم آگاهی شان نسبت به حساسیت بالای جهان اسلام درباره قدس، تلاشی تحریک‌آمیز علیه صلح، آرامش، ثبات و امنیت منطقه ای است که همواره مورد سوءاستفاده قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: طبق قطعنامه 478 مصوب سال 1980 شورای امنیت که به امضای ایالات متحده نیز رسیده، اعلام قدس به عنوان پایتخت اسرائیل از سوی این کشور و آمریکا فاقد اعتبار است. جناب ترامپ، چگونه می‌توانی این قطعنامه را بصورت یکطرفه لغو کنی؟ آیا دارای چنین اختیاری هستی؟.

اردوغان در پایان ابراز داشت: متاسفانه در این میدان مبارزه، برخی مسلمانان، هنوز در کنار ستمگران هستند. این موضوع ما را بسیار رنجیده می‌کند اما مثال بد، هرگز نمونه و الگو نمی‌شود. ما همواره پیرو، درستی، خوبی، رضای خدا و حقیقت بوده و خواهیم بود. این مبارزه را نیز تا پیروزی نهایی ادامه خواهیم داد».

کد خبر: 882889

وب گردی

وب گردی