افزایش آمار آتش سوزی در روزهای سردسال/لزوم توجه به مقررات ایمنی در کارگاه ها

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در پی حادثه آتش سوزی کارگاه نجاری در خلازیر گفت:در روزهای سرد سال معمولا آمار آتش سوزی ها در کارگاه ها افزایش می یابد و این آتش سوزی ها معمولا به ناایمنی هایی که در محل حادثه وجود دارد و از جمله آن ها می توان به سیم کشی های نا ایمن و استفاده از وسایل گرمایشی غیر استاندارد اشاره کرد.

سید جلال ملکی در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز درباره جزئیات آتش سوزی شب گذشته در کارگاه چوب گفت:شب گذشته یک کارگاه نجاری در خیابان خلازیل خیابان پاییزان دچار آتش سوزی شد.

وی ادامه داد: این حادثه در ساعت 23:32 شب گذشته با سامانه 125 آتش نشانی شهرداری تهران اعلام شد و به دنبال آن، سه ایستگاه آتش نشانی به همراه تانکر آب و خودروی حامل تجهیزات تنفسی به محل حادثه اعزام شدند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: محل آتش سوزی یک کارگاه نجاری چوب بری بود که بخشی از آن، به وسعت 150 متر که قسمتی از آن مربوط به بخش رنگرزی و چوب بری بود و قوطی های رنگ و تینر در آن نگهداری می شد، دچار آتش سوزی شده بود.

وی اضافه کرد: این قسمت با مصالح اولیه غیر مقاوم ساخته شده بود و شدت حرارت به حدی بود که بخشی از سقف های آن که با ورق های شیروانی فلزی ساخته شده بود، دچار تخریب شده بود.بخش های دیگر سقف که با ورق های شیروانی سیمانی ساخته شده بود، در آستانه تخریب بود.

ملکی بیان کرد: آتش به سرعت در حال سرایت به قسمتهای دیگر این کارگاه و کارگاه های مجاور بود. این در حالی بود که مقدار زیادی قوطی های رنگ ، تینر و حجم زیادی از چوب در بخش های دیگر و در کارگاه های مجاور وجود داشت و آتش به سرعت در حال سرایت به آن ها بود.

وی افزود: آتش نشانان به سرعت از چند طرف عملیات را آغاز کردند و از گسترش و سرایت بیشترآن به اطراف جلوگیری کردند.خوشبختانه این حادثه مصدوم و تلفات جانی نداشت وآتش مهار شد و در ساعت 01:14 بامداد پس از خاموش شدن آتش به صورت کامل ،ایمن سازی و تخلیه دود ،محل حادثه به عوامل شهرداری و مالکان تحویل داده شد.

سخنگوی سازمان آتش نشانی گفت: در روزهای سرد سال معمولا آمار آتش سوزی ها در کارگاه ها افزایش می یابد و این آتش سوزی ها معمولا به ناایمنی هایی که در محل حادثه وجود دارد و از جمله آن ها می توان به سیم کشی های نا ایمن و استفاده از وسایل گرمایشی غیر استاندارد اشاره کرد.

وی تاکید کرد: در این زمینه لازم است به مقررات ایمنی توجه لازم را داشت.در کارگاه ها حتما باید خاموش کننده ها به تعداد لازم وجود داشته باشد و نوع چیدمان چوب های به گونه ای باشد که به هم متصل نباشند و در صورتی که یک بخش دچار آتش سوزی شد، سریعا کل کارگاه شعله ور نشود. همچنین لازم است در کارگاه ها شلنگ های تخت فشار آب وجود داشته باشد. سیم کشی های برق یکی دیگر از عوامل مهمی است که باید بر اساس اصول استاندارد تعبیه شده باشد.

701

کد خبر: 882897

وب گردی

وب گردی