برگزاری جشنواره ملی هنر و ادبیات قرآنی در دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات

معاون فرهنگی و دانشجویی واحد علوم و تحقیقات همچنین از برگزاری جشنواره ملی هنر و ادبیات قرآنی واحد علوم و تحقیقات در سال 1397 خبر داد و گفت: علاقه مندان شرکت در جشنواره ملی هنر و ادبیات قرآنی می توانند تا فروردین ماه 1397 آثار خود را به اداره امور نماز ، فرهنگ اسلامی و قرآن و عترت واحد علوم و تحقیقات ارائه کنند.

به گزارش ایسکانیوز، حجت الاسلام والمسلمین حجت اله ذاکر معاون فرهنگی و دانشجویی واحد علوم و تحقیقات در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی این دانشگاه با اعلام این خبر گفت: بخش کتبی این دوره از مسابقات سراسری قرآن و عترت در دو سطح استادان و دانشجویان روز سه شنبه 21 آذر ماه در هفت حوزه امتحانی برگزار می شود.

حجت الاسلام والمسلمین ذاکر از ثبت نام بیش از 2500 نفر از استادان و دانشجویان در این دوره از مسابقات خبر داد و خاطرنشان کرد: بیشترین تعداد داوطلبان در رشته های نماز و احکام است.

وی با بیان اینکه در این دوره از مسابقات ، استادان در رشته های نماز، احکام و زندگانی معصومین (ع) رقابت خواهند کرد ، ادامه داد: در این دوره از مسابقات سراسری قرآن و عترت ، دانشجویان در 10 رشته از جمله نماز، تفسیر قرآن کریم، زندگانی حضرت پیامبر (ص)، زندگانی معصومین (ع)، احکام، حفظ ادعیه و آشنایی با نهج البلاغه، ترجمه قرآن به زبان فارسی و انگلیسی به رقابت خواهند پرداخت.

برطبق این گزارش ، مرکز اسلامی پیامبر اعظم (ص) ، دانشکده فنی و مهندسی ، ساختمان علوم انسانی ، ساختمان ابن سینا، ساختمان علوم پایه ، دانشکده زبان و ادبیات و بلوک 2 آموزشی به عنوان حوزه های برگزاری بیست و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت در این واحد دانشگاهی انتخاب شده است .

به گفته حجت الاسلام والمسلمین ذاکر ، استادان و دانشجویان نیز در رشته های بخش شفاهی شامل قرائت ، حفظ و هم خوانی شرکت می کنند. همچنین بخش کتبی مسابقات کارکنان نیز در بهمن ماه 1396برگزار می شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی واحد علوم و تحقیقات با اشاره به موفقیت اساتید و دانشجویان این واحد در بیست و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت گفت: امین بسطامی در رشته حفظ 10 جزء ، محمدجواد رحیمی شریف در رشته خوشنویسی خط ثلث و الهام غفار یقین در رشته خوشنویسی خط ثلث با کسب رتبه سوم در مرحله ملی و در بین دانشجویان دانشگاه های کشور درخشیدند .

بیست و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی در دو بخش کتبی و شفاهی در سه سطح استادان، کارکنان و دانشجویان، همزمان با واحد های دانشگاهی سراسر کشور در واحد علوم و تحقیقات برگزار می شود.

کد خبر: 882954

وب گردی

وب گردی