دیوارهای دانشکده، نازیباتر از زندان!

وقتی وارد ابتدای مسیر هفت باغ علوی می شوید سمت راست، دیوارهای بلند زندان کرمان خودنمایی می کنند. دیوارهایی که سعی شده است با رنگ آمیزی از حال و هوای تلخ زندان و آن سوی دیوارهای آن بکاهد. کمی جلوتر به دانشکده فنی شهید چمران می رسیم. دانشکده ای که یکی از مهم ترین مراکز علمی و عملی است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از کرمان امروز، دانشکده ای که در چند دهه اخیر صدها عالم و فرهیخته را روانه بازار کار و حتی حوزه مدیریت استان کرده است و از این روی می توان این دانشکده را در توسعه و پیشرفت استان یکی از عوامل بسیار تاثیر گذار دانست. دانشگاهی که امروز با دیوارهای نازیبایش در ابتدای محور گردشگری هفت باغ سوژه ی این گزارش شده است.
در این مسیر، حصار دانشکده بلافاصله بعد از زندان شروع می شود. حصار و دیوارهای زمخت سیمانی که سالها از آخرین رنگ آمیزی آنها می گذرد و رنگ پریده و افسرده شده اند. قسمت هایی هم که رنگ نشده است تبلیغاتچی ها، بی حساب و کتاب کلی شماره تلفن و آدرس انواع خدمات را بسیار نازیبا بر پیکر دیوارهای بیرونی دانشکده نوشته اند. نمی دانم بگویم جالب است، تلخ است، تاسف بار است نمی دانم هرچه هست دیوارهای زندان، امروز خوشرنگ تر از دیوارهای این دانشکده است.
باید به وجود سیم های خاردار در بالای دیوارهای بتونی دانشکده نیز اشاره کرد که احتمالا برای امنیت خوابگاه نصب شده اند اما منظره ای که ایجاد کرده است بسیار بدتراز فضای زندان است. اینجا هر لحظه محل تردد گردشگران بی شماری است که بخشی از آنها میهمان شهر کرمان هستند و این مسیر را برای دیدن زیبایی های ماهان و بم و ... انتخاب می کنند و می توان به عنوان سرمایه های استان از ایشان یاد کرد. یقینا دلسرد شدن و دفع شدن این گردشگران نه به نفع اقتصاد استان است و نه سودی برای سیستم آموزشی ما محسوب می شود.
اگر نخواهیم تنها نگاه گردشگری به این اتفاق داشته باشیم، می توان به تاثیر این دیوارها بر روحیه و بازده دانشجویان اشاره کرد. یقینا ورود به دانشگاهی که دیوارهایش به این نازیبایی است در دانشجویان تاثیرات منفی خواهد داشت. آنقدر منفی که حتی بتوان فضای علمی و ارزشمند این دانشکده را نادیده گرفت. زیبایی بصری از جمله مسائل ابتدایی روانشناسی به شمار می آید که گویا از دید مسئولان این دانشکده پوشیده مانده است.
به هر حال باید فکری به حال دیوارهای دانشکده فنی شهید چمران کرمان کرد و آرزو نمود که هرچه زودتر، زندان به همسایگی با دانشگاه های کرمان پایان دهد و شاهد یک دهکده آموزشی باشیم. البته ناگفته نماند که بسیاری از ادارات و شرکت های کرمان درگیر با این نازیبایی هستند که در آینده به آنها نیز خواهیم پرداخت.

کد خبر: 882960

وب گردی

وب گردی