رونمایی از طرح جامع مشهد

مراسم رونمایی از طرح جامع مشهد مقدس با حضور استاندار خراسان رضوی و برخی مسئولان شهری برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز،علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی در مراسم رونمایی از طرح جامع مشهد مقدس گفت: این طرح از الزامات خارج شدن از بی برنامگی و برهم ریختگی شهری است. داشتن طرح جامع هرچند ناقص، بهتر از بی برنامگی است.

وی افزود: این طرح مدتها بلاتکلیف مانده بود، با پیگیریهای انجام شده سال 1393 مصوب و مرداد سال گذشته از سوی شورای عالی معماری و شهرسازی ابلاغ شد.

استاندار خراسان رضوی گفت: ظرفیت های معماری و شهرسازی خوبی در استان و مشهد نظیر 40 هزار مهندس در حوزه ساخت و ساز و شرکت های پیمانکار وجود دارد که در صورت وجود نواقصی در طرح می توانند در رفع آن ها کمک کنند.

رشیدیان افزود: شورای عالی معماری و شهرسازی نیز پذیرفته چنانچه اشکالات و اصلاحات منطقی باشد همکاری لازم را داشته باشد.

وی گفت: دستگاه های دولتی نیز همکاری لازم را با مسئولان شهری برای اداره بهتر شهر خواهند داشت و هرچقدر همکاری بیشتر باشد نتایج برای کلانشهر مذهبی مشهد بهتر خواهد بود.

استاندار خراسان رضوی افزود: رونمایی از طرح جامع به عنوان حق عمومی مردم انجام شد و باید به نقطه ای برسیم که هیچ شهری در کشور حاشیه نشین نداشته باشد و شهرها متناسب با شان ایران اسلامی باشند.

محمد مقدوری معاون هماهمگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی نیز گفت: در بسیاری از مواقع شاهد اقدامات غیرقانونی از ناحیه کسانی بوده ایم که باید مجری قانون بوده و از تخلفات دیگران جلوگیری می کردند اما خسارات زیادی از جهت عملکردی به شهر مشهد وارد ساختند.

وی افزود: نیازمند شهر سالم هستیم. شهری که در آن قانون رعایت می شود و عدالت و اخلاق در آن حاکم است. با رونمایی طرح جامع شهردار و شورای پنجم حمایت از قانون را اعلام کردند و با حمایت مسئولان دولتی و جلب اعتماد مردم می توان نتایج مطلوبتری کسب کرد.

902/900

کد خبر: 883024

وب گردی

وب گردی