داخلی سازی 100 درصد قطعات نیروگاهی  در کشور

معاونت راهبری تولید شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی گفت: در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی هم‌اکنون داخلی سازی صدها قطعه در صنعت نیروگاهی کشور در دست اجرا است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ عبدالرسول پیشاهنگ، اظهار داشت: در برنامه ای که برای اولین بار در راستای اقتصاد مقاومتی اجرایی شده لیست کاملی از تمامی نیازهای روز صنعت برق حرارتی را آماده کرده ایم تا در اختیار تولیدکنندگان داخلی قرار دهیم.

او افزود: این لیست شامل قطعاتی است که در حال حاضر وارداتی است و امیدواریم صنعتگران داخلی بتوانند با دانش و هوش سرشاری که در بین متخصصان ایرانی وجود دارد، نیازهای ما را داخلی سازی کنند و با ورود بخش خصوصی به ساخت این قطعات، شاهد قطع واردات آنها در آینده ای نزدیک باشیم.

پیشاهنگ با بیان اینکه "صنعت برق حرارتی یکی از صنایع پیشرو در داخلی سازی تجهیزات مورد نیاز است"، گفت: در سال گذشته تقریبا 950 قطعه را ساخت داخل کردیم که این قطعات بعضا قطعاتی بود که در انحصار دو یا سه کشور بود و ما به عنوان کشور چهارم این قطعات را با موفقیت ساختیم و مورد استفاده قرار دادیم.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در راستای اینکه 100 درصد از قطعات نیروگاهی مورد استفاده در نیروگاه های کشور، ساخت داخل شوند گام برمیداریم و در این مسیر قطعات بسیاری بزرگی را داخلی سازی می کنیم که بعضی از صنعتگران خارج از کشور باور ندارند که در ایران این کارهای بزرگ انجام می شود.

او افزود: در راستای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی هم‌اکنون داخلی سازی صدها قطعه در صنعت نیروگاهی کشور در دست اجرا است.

منبع: تسنیم

402

کد خبر: 883040

وب گردی

وب گردی